عصر خودرو

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «دارا الگوریتم» از امروز آغاز شد؛

کاهش نوسانات بازدهی مهمترین رویکرد «دارا»

عصر بازار- پذیره‌نویسی ۹۹ میلیون واحد صندوق سرمایه‌گذاری «دارا الگوریتم» از چهارم شهریور ماه در فرابورس شروع شده و تا دهم شهریور ماه ادامه دارد.

کاهش نوسانات بازدهی مهمترین رویکرد «دارا»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در پی درج صندوق سرمایه‌گذاری دارا الگوریتم (قابل معامله_ با درآمد ثابت) با نماد «دارا» در تابلو ابزارهای نوین مالی فرابورس، پذیره نویسی 99 میلیون واحد این صندوق‌ جدید از چهارم شهریور ماه 1398 آغاز شده و به مدت 5 روز کاری تا دهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. معاملات ثانویه واحدهای صندوق نیز در این بازار انجام خواهد گرفت.

    شرکت سبدگردان الگوریتم و شرکت سرمایه‌گذاری آتی‌نگر سپهر ایرانیان به عنوان مؤسسان به ترتیب مدیر و بازارگردان این صندوق هستند. همچنین، متولی این صندوق موسسه حسابرسی همیار حساب و حسابرس آن نیز موسسه حسابرسی «بهراد مشار» است.

    ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق 10 هزار ریال است و سود صندوق به‌صورت روز شمار و ماهانه از طریق شرکت سپرده­ گذاری مرکزی پرداخت می­شود.

    رویکرد اصلی مدیر این صندوق، کاهش نوسانات بازدهی و ایجاد یک جریان درآمدی منظم و با ثبات برای سرمایه‌گذاران است؛ همچنین تمام تلاش آن معطوف به اتخاذ سیاست‌ها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مدون با هدف ایجاد بازدهی بیشتر از نرخ سپرده بانکی برای سرمایه‌گذاران است.

    برخورداری از نرخ سود روز شمار، عدم وجود نرخ شکست، نقدشوندگی بالای واحدهای صندوق، امکان استفاده از واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق تا سقف 65% ارزش آن به‌ عنوان وجه تضمین معاملات اعتباری در سبدهای سرمایه‌گذاری و عدم محدودیت در کاهش یا افزایش مبلغ سرمایه‌گذاری در صندوق، از مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق دارا الگوریتم به‌شمار می‌روند.

    با توجه به آنکه بر اساس مقررات، اولین دوره تقسیم سود صندوق از روز آغاز فعالیت صندوق تا پایان ماه شمسی جاری است، به سرمایه‌گذارانی که در پذیره نویسی واحدهای صندوق دارا الگوریتم شرکت می کنند، سود روز شمار دوره پذیره‌نویسی تا آغاز فعالیت صندوق نیز تعلق می‌گیرد و در نتیجه هزینه فرصتی متوجه سرمایه‌گذاران نخواهد شد.

    سرمایه گذاران می‌توانند به‌صورت آنلاین و یا از طریق شعب تمامی کارگزاری‌های دارای مجوز معاملات در فرابورس در سراسر کشور در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.

    برچسب ها