عصر خودرو

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک:

صدور اولین ضمانت‌نامه برای تامین مالی جمعی صنایع

عصر بازار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: در ۹ ماهه امسال با برگزار جلسات متعدد با مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار بحث تامین مالی جمعی را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم و اولین ضمانت‌نامه نیز در این خصوص صادر شد.

صدور اولین ضمانت‌نامه برای تامین مالی جمعی صنایع
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمدحسین مقیسه در رابطه با نقش بورس در تامین مالی صنایع، اظهار کرد: در حال‌حاضر یکی ازچالش‌های مهم صنایع کوچک در کشورهای درحال توسعه بحث تامین منابع مالی است. بنابراین، با توجه به ماهیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، می‌بایست اقدامات حمایتی لازم از صنایعی با کمتر از 50 نیروی کار انجام شود.
    وی افزود: نظام بانکی با توجه به محدویت سقف پرداختی نمی‌تواند تنها سازوکار مناسب برای تامین منابع مالی صنایع زیر مجموعه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک باشد به همین دلیل در حال‌حاضر بازار سرمایه با توجه به ابزارهای موجود یکی از مهم‌ترین مسیرهای تامین مالی به حساب می‌آید.

    ابزارهایی برای تامین مالی صنایع کوچک
    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تصریح کرد: براساس جلسات متعدد با وزارت صمت، سازمان بورس و اوراق بهادار و تولیدکنندگان در رابطه با بحث تامین مالی، اکنون در حال تعریف ابزارهایی هستیم تا صنایع کوچک بتوانند از طریق بازار سهام تامین مالی لازم را انجام دهند و صندوق هم به عنوان نهاد ضامن اقدام به ارائه خدمات کند.
    مقیسه در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که به درستی در خصوص تامین مالی از طریق بازار سرمایه در نظرگرفته شده مربوط به صورت‌های مالی حسابرسی شده چند سال گذشته است که در این مبحث صنایع با چالش‌هایی مواجه هستند.

    صدور اولین ضمانت‌نامه تامین مالی جمعی
    وی تصریح کرد: در 9 ماهه امسال با برگزار جلسه‌های متعدد با مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و برخی از سکوهای تامین مالی جمعی این مدل تامین مالی را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم و اولین ضمانت‌نامه نیز در این خصوص برای یکی از صنایع و به نفع یکی از سکوهای فعال این حوزه در روزهای اخیر صادر شد.
    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در ادامه بیان کرد: انتظار می‌رود در سال آینده نیز بحث تامین مالی جمعی از بورس به‌طور گسترده پیگیری شود.
    مقیسه در پایان با بیان این که بیش از 35 درصد پرتفوی محصولات که انواع ضمانت نامه‌ها را شامل می‌شود، مربوط به حوزه دانش‌بنیان‌ها است، گفت: مطابق برنامه هفتم توسعه از سال آینده افزون بر تغییر ماموریت، نام صندوق نیز از ضمانت به حمایت اصلاح خواهد شد. همچنین اساسنامه جدیدی در راستای تامین مالی مستقیم و غیرمستقیم از طریق بازار سرمایه تنظیم خواهد شد.

    برچسب ها