عصر خودرو

فرابورس ایران از ارائه مجوز به سکوهای «سپهرینو» و «وستاکراد» ​خبر داد

آغاز فعالیت دو سکوی جدید تامین مالی جمعی در فرابورس

عصر بازار- فرابورس ایران از آغاز فعالیت رسمی دو سکوی جدید تامین مالی جمعی به نام‌های «سپهرینو» و «وستاکراد» خبر داد.

آغاز فعالیت دو سکوی جدید تامین مالی جمعی در فرابورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، آیین اهدای لوح به دو سکوی کرادفاندینگ امروز دهم اردیبهشت‌ماه با حضور مدیرعامل فرابورس ایران برگزار شد و بدین ترتیب تعداد سکوهای تامین مالی جمعی به 26 سکو رسید.

    سکوی «سپهرینو» متعلق به صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع فرهنگی سپهر بوده و سکوی «وستاکراد» نیز متعلق به شرکت واسط سرمایه توان آفرین است.

    مصطفی اکوان، مدیرعامل و عضو هیات مدیره صندوق پذیرش و فناوری سپهر در حاشیه آیین اهدای لوح به سکوی سپهرینو اظهار کرد: این صندوق به عنوان یک نهاد تخصصی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق خدمات ارائه می‌دهد.

    وی درباره هدف از راه‌اندازی سپهرینو گفت: با توجه به شعار «جهش تولید» در سال جاری، امیدواریم بتوانیم به کمک تامین مالی جمعی در راستای تحقق این شعار حرکت کنیم.

     

    بیش از 4 هزار میلیارد تومان حجم تامین مالی جمعی به همت فرابورس

    محمدعلی دهقان دهنوی رئیس هیئت‌مدیره شرکت واسط سرمایه توان آفرین نیز با اشاره با اینکه تامین مالی جمعی فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌پذیران و سرمایه‌گذاران است، گفت: سرمایه‌پذیران به دلیل محدودیت بانک‌ها در تخصیص تسهیلات و عدم امکان انتشار اوراق بدهی به دلیل ساختار شرکت، نمی‌توانند تامین مالی کنند اما تامین مالی جمعی به آن‌ها کمک می‌کند که منابع مالی طرح‌های خود را فراهم کنند.

    دهقان دهنوی با بیان اینکه حجم تامین مالی در بازار تامین مالی جمعی به بیش از 4 هزار میلیارد تومان رسیده که به همت فرابورس نسبت به سال قبل به طور چشم‌گیری ارتقا پیدا کرده است، افزود: در تامین مالی جمعی تا کنون هیچ پروژه‌ای ناموفق نبوده و پوشش ریسک مناسبی دارد.

    وی با اعلام اینکه سکوی وستاکراد از امروز فعالیت رسمی خود را شروع می‌کند، گفت: در این سکو به دنبال این هستیم گزینه‌های جذاب سرمایه‌گذاری برای ذائقه‌های مختلف ارائه کنیم. از حوزه‌هایی که قصد ورود به آن داریم بخش ساختمان و مسکن است تا سرمایه‌گذاران بتوانند از بازدهی این بازار بهره برده و در نهایت به خانه‌دار شدن آن‌ها کمک کنیم.

    در ادامه جواد امینی مدیرعامل شرکت واسط سرمایه توان آفرین، اظهار کرد: با ارائه نوآوری‌های مالی تلاش داریم شبکه گسترده‌تری از سرمایه‌گذاران نهادی و حقیقی را جذب کنیم ضمن آنکه شرکت‌های سرمایه‌پذیر به راحتی می‌توانند ضمانت‌های لازم را ارئه کنند و ریسک طرح‌های کرادفاندینگ به این ترتیب کاهش پیدا می‌کند.

    به گفته امینی در سکوی وستاکراد، حوزه اصناف و زنجیره کالاهای پرمصرف را هدف‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم ارتباط بیشتری با حوزه اصناف کشور برقرار کرده و در این حوزه نوآوری‌های مالی را ارائه کنیم.

    برچسب ها