عصر خودرو

بیش از ۴۸۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد

عصر بازار- تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز نهم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۸۰ هزار و ۴۰۲ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۵۳ هزار و ۳۹۵ مجوز است.

بیش از ۴۸۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در میان استان ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی صنفی به شناسه یکتا در استان های لرستان، گیلان، تهران و همدان صورت گرفته است. در هر یک از استان های مذکور به ترتیب 40 درصد، 29.3 درصد، 24.2 درصد و 24.2 درصد از مجوزهای صنفی کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

    در هر یک از این استان ها به ترتیب 56 هزار و 27 مجوز، 107هزار و 116 مجوز، 309 هزار و 50 مجوز و 61 هزار 71 مجوز صنفی کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.کمترین میزان تبدیل مجوز صنفی کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان های کرمان، ایلام، سمنان،مرکزی و بوشهر صورت گرفته است.

    لازم به ذکر است؛ از 25 اردیبهشت سال 1403 مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در qr.mojavez.ir نیست می توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.