عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

صندوق‌ها، ابزار سرمایه‌گذاری آگاهانه در بازار سرمایه

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: هر چقدر در بازار سرمایه ابزارهای مالی متنوع‌تر و متناسب با سلیقه مخاطب از لحاظ ریسک پذیری و یا ریسک‌گریزی و توقع آنها از سودآوری باشد، به طور حتم به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

صندوق‌ها، ابزار سرمایه‌گذاری آگاهانه در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مهدی طغیانی در پاسخ به این پرسش که توسعه ابزارهای مالی همانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد، گفت: هر چقدر در بازار سرمایه ابزارهای مالی متنوع‌تر و متناسب با سلیقه مخاطب از لحاظ ریسک پذیری و یا ریسک گریزی و توقع آنها از سودآوری باشد، به طور حتم به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

    اهمیت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

    وی با بیان این که سهامداران تازه وارد بهتر است با حضور در صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان ابزارهای مالی جدید و سرمایه‌گذاری به روش غیرمستقیم در بازار سرمایه اقدام به خرید سهام کنند، عنوان کرد: برای بازاری با ثبات، نیاز به سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌ها و به عبارتی حضور غیرمستقیم سهامداران داریم.

    مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای سهامداران تازه وارد

    این نماینده مجلس با اشاره به این که صندوق‌های سرمایه‌گذاری مزایای بسیاری برای سهامداران تازه وارد دارد، اضافه کرد: به سهامداران توصیه می‌شود عالمانه و آگاهانه و با استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ریسک‌های موجود در بازار را مدیریت کنند.

    برچسب ها