عصر خودرو

جنرال الکتریک آمریکا ۳ پاره شد

عصر بازار- شرکت آمریکایی جنرال الکتریک که توماس ادیسون، مخترع لامپ، آن را بنیانگذاری کرد و کمتر از دو دهه پیش با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام جهان بود، روز سه‌شنبه روند تقسیم آن به سه شرکت مستقل نهایی شد.

جنرال الکتریک آمریکا ۳ پاره شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شرکت آمریکایی جنرال الکتریک که توماس ادیسون، مخترع لامپ، آن را بنیانگذاری کرد و کمتر از دو دهه پیش با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام جهان بود، روز سه‌شنبه روند تقسیم آن به سه شرکت مستقل نهایی شد.

    این اقدام از این جهت مهم است که "خانه‌ای که توماس ادیسون بیش از یک قرن پیش ساخت و جک ولش آن را به یک امپراتوری تبدیل کرد"، دیگر به طور رسمی وجود ندارد.

    این در حالی است که شرکت "جی‌ای ورنوا" GE Vernova، شرکت جدیدی که از شرکت جنرال الکتریک به وجود آمده است، معاملات خود را در بورس اوراق بهادار نیویورک صبح روز چهارشنبه با استفاده از نماد "GEV" آغاز خواهد کرد.

    شرکت "هوافضای جی‌ای" GE Aerospace نیز به عنوان یک شرکت مستقل راه اندازی می‌شود و به استفاده از نماد کلاسیک "GE" ادامه خواهد داد.

    شرکت سوم یعنی شرکت "مراقبت‌های بهداشتی جی‌ای" GE HealthCare، در سال 2023 به یک شرکت مستقل تبدیل شد.

    در یک نمای کلی و تصویر بزرگ‌تر، دور شدن بخش انرژی از سوخت‌های فسیلی یکی از روندهای بزرگ اقتصاد جهانی است.

    اگرچه برق به این زودی‌ها جایگزین نفت و گاز نخواهد شد، اما راه‌اندازی شرکت جی‌ای ورنوا در مقطع حساسی برای انرژی‌های جایگزین و تجدیدپذیر صورت می‌گیرد. تعدادی از پروژه‌های داخلی سازگار با محیط زیست در آمریکا با امضای قانون آب و هوا از سوی جو بایدن، در حال حرکت به سمت جلو هستند.

    شرکت خدمات مالی "مورنینگ استار" در تحلیل اخیر خود اظهار داشت: ما معتقدیم که جی‌ای ورنوا آماده است تا موقعیت برتر خود را در یک انحصار چند قطبی کوچک در انتقال انرژی حفظ کند.

    بر اساس این گزارش، ارزش این شرکت با نماد GEV حدود 35 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که بسیار کمتر از برآورد 140 میلیارد دلاری برای شرکت هوافضای جی‌ای است.

    جنرال الکتریک تا پایان روز گذشته حدود 191 میلیارد دلار ارزش داشت.

    برچسب ها