عصر خودرو

با ادغام دو شرکت بزرگ؛

دومین شرکت بزرگ خدمات میادین نفتی جهان تاسیس شد

عصر بازار- بزودی با ادغام جنرال‌الکتریک و بیکرهیوگز، دومین شرکت عظیم خدمات میادین نفتی جهان تاسیس شد.

دومین شرکت بزرگ خدمات میادین نفتی جهان تاسیس شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، با اعتماد جنرال الکتریک به بازگشت قیمت‌های نفت، قرارداد ادغام شرکت خدمات میدان نفتی هوستون، بیکرهیوگز، که سومین شرکت بزرگ خدمات میادین نفتی جهان بود، و بخش نفت و گاز جنرال‌الکتریک در روز دوشنبه بسته شد و و دومین شرکت عظیم خدمات میادین نفتی جهان را به وجود آورد.

    جنرال‌الکتریک با 23 میلیارد دلار اکثریت سهام را در شرکت انرژی هوستون به دست آورد. شرکت جدید بیکر هیوگز دو دفتر کار در هوستون و لندن خواهد داشت و فصل اول حیات خود را رسما از دوشنبه آغاز کرد.

    جنرال‌الکتریک 62.5 درصد سهام شرکت جدید را که درآمدی ترکیب 32 میلیارد دلاری خواهد داشت را در اختیار دارد درحالی‌که سهام‌داران بیکرهیوگز 37.5 درصد را در اختیار دارند. 

    طبق گزارشات روزنامه‌های محلی این ادغام باعث شد حجم بیکر هیوگز جدید دوبرابر شود و به این ترتیب 70000 نیرو را در 120 کشور جهان به کار بگیرد.

    شرکت جدید 4 بخش خواهد داشت: خدمات میادین نفتی، تجهیزات میادین نفتی، راهکارهای دیجیتال، و راهکارهای مربوط به ماشین‌آلات توربو و فرآوری.

    پس از بسته شدن این قرارداد سهام‌داران بیکرهیوگز به همین مناسبت سود سهام ویژه‌ای را به میزان 17.5 دلار به ازای هرسهم دریافت خواهند کرد.

    برچسب ها