عصر خودرو

دیوار پیش ساخته داخل منزل، بتنی یا گچی؟

عصر بازار- قطعا گچی. دیوارهای پیش ساخته سازه هایی هستند که در کارخانه تولید شده و پس از حمل به محل پروژه در آن جا نصب و مورد استفاده قرار می گیرند؛ انواع مختلفی از این دیوار ها موجود می باشد، دیوار گچی، دیوار بتنی پیش ساخته، دیوار های یونولیتی و ...

دیوار پیش ساخته داخل منزل، بتنی یا گچی؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، شما میتوانید برای خرید دیوار های گچی پیش ساخته به سایت ترب مراجعه و همچنین در صورت نیاز برای خرید دیوار بتنی پیش ساخته از درب کارخانه با کارشناسان شرکت نیک تابان دز ارتباط برقرار کنید.

    دیوارهای گچی به دلیل وزن کم تر، مقاومت بالاتر و نصب آسان تر نسبت به دیوارهای سنتی کاربردهای بیشتری دارند؛  یکی از این سازه های پیش ساخته، دیوارهای داخل منزل است که جزء سازه های غیر باربر تلقی شده و غالبا از گچ و یا در برخی از موارد از الیاف یونولیت فشرده یا کناف تولید می شوند.

    از این جهت این دیوارها با دیوارهای آماده بتنی کاملا متفاوت هستند. دیوارهای پیش ساخته داخل منزل به منظور پارتیشن بندی و جداسازی اتاق ها یا بخش های مختلف خانه استفاده می شوند. استفاده از این سازه ها سرعت ساخت و ساز منازل را به طور قابل توجهی افزایش داده اند.

    مزایای دیوار پیش ساخته داخل منزل
    دیوارهای پیش ساخته داخل منزل مزایای متعددی دارند که باعث شده است کارفرمایان در پروژه های ساخت و ساز از این سازه ها بیشتر استفاده کنند؛ در زیر به مزایای این نوع سازه ها اشاره کرده ایم.
    1. صرفه جویی در زمان ساخت و ساز یکی از مزایای مهم استفاده از این گونه دیوارهاست؛ به طوری که با استفاده از این سازه ها زمان لازم برای ساخت دیوارها به نصف کاهش می یابد.
    2. استفاده از دیوارهای پیش ساخته برای منزل باعث کاهش اشتباهات معماری به هنگام نصب آن ها می شود؛ زیرا این دیوارها به صورت آماده نصب می شوند و حتی پس از نصب نیز امکان جدا کردن آن ها و تغییر محل نصب وجود دارد.
    3. نصب دیوارهای پیش ساخته در داخل منزل از صدمات احتمالی جلوگیری می کند؛ زیرا نصب و حتی باز کردن آن ها کاری آسان بوده و امکان تخریب و فروریختن آن ها بسیار کم است.
    4. یکی از مزایای اصلی استفاده از پانل های پیش ساخته در داخل خانه نصب آسان آن هاست؛ زیرا این سازه ها به دلیل آماده بودن و طراحی خاص به راحتی قابل اجرا هستند.
    5. از دیگر مزایای این سازه ها می توان به ابعاد و اشکال مختلف آن ها اشاره کرد؛ این مزیت باعث می شود تا پانل های پیش ساخته در قسمت های مختلف منزل قابل استفاده باشند.
    6. می توان پانل های پیش ساخته را با توجه به نیازهای دقیق هر قسمت از منزل به صورت سفارشی در ابعاد مختلف طراحی و تولید کرد؛ در واقع سفارشی سازی از دیگر مزایای دیوارهای پیش ساخته برای منزل است.
    7. دیوارهای پیش ساخته داخل منزل کیفیت و استحکام بالایی دارند و به گونه ای تولید شده اند که بتوانند تا سال ها دوام بیاورند؛ به خصوص دیوار پیش ساخته بتنی که از موادی همانند بتن، فولاد تقویت شده و پلی کربنات تولید می شود که بسیار بادوام هستند؛ به طوری که می توانند بارها و بارها بدون از دست دادن استحکام مورد استفاده قرار گیرند.
    8. دیوارهای پیش ساخته داخل خانه با محیط زیست سازگار هستند؛ به این دلیل که می توان دوباره از آن ها استفاده کرد و بسیاری از مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن ها از نوع بازیافتی هستند؛ همچنین این دیوارها برخلاف دیوارهای سنتی مسائل آلودگی محیط را ندارند.
    9. امکان انجام تاسیسات برقی، مکانیکی و برش دادن روی این دیوارها آسان تر از دیوارهای سنتی است.
    10. این دیوارها عایق های صوتی و گرمای مناسبی هستند؛ در این صورت استفاده از آن ها در جداسازی فضاهای داخلی منزل باعث جلوگیری از هدررفت انرژی شده و سر و صدا به دیگر قسمت های منزل منتقل نمی شود.

    عوامل موثر بر قیمت دیوار پیش ساخته داخل منزل
    به طور کلی قیمت دیوار پیش ساخته داخل منزل در بازار متغیر است و نمی توان قیمت مشخصی برای آن ها در نظر گرفت؛ عوامل یا فاکتورهایی روی قیمت این دیوارها تاثیر می گذارد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم.

    1_ ابعاد و ضخامت دیوار
    یکی از فاکتورهای مهم در قیمت این دیوارها ابعاد و ضخامت آن هاست؛ هر چه این سازه ها ابعاد بزرگ تر و ضخیم تری داشته باشند قیمت بالاتری نیز دارند.

    2_ متریال مورد استفاده در ساخت
    اگر متریالی که برای ساخت این پانل های پیش ساخته استفاده می شود از نوع مرغوب و بسیار باکیفیت باشد، قیمت محصول نیز بالاتر خواهد رفت.

    3_ نوع شرکت سازنده
    شرکت های مختلفی پانل های پیش ساخته داخل خانه را تولید و به بازار عرضه می کنند؛ این نوع دیوارهای آماده از نظر نوع شرکتی که در آن تولید شده اند قیمت های متفاوتی نیز دارند.

    4_ نوع طراحی و ساختار
    دیوارهای پیش ساخته که برای داخل منازل به کار می روند از نظر طراحی و ساختار با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند؛ در این خصوص دیوارهایی که طرح های خاص و خلاقانه دارند نسبت به دیوارهای ساده گران تر هستند.

    5_ هزینه های حمل و نقل
    فاکتور دیگری که روی قیمت دیوار پیش ساخته داخل منزل تاثیر می گذارد، هزینه های حمل و نقل است؛ نزدیک بودن محل پروژه تا مکان تولید این دیوارها در مقایسه با محل هایی که مسافت زیادی دارند باعث می شود هزینه های حمل و نقل کاهش یابد که روی قیمت تمام شده محصول تاثیر بگذارد.

    برچسب ها