عصر خودرو

سخنگوی دولت:

۶هزار کارخانه و کارگاه در دولت سیزدهم فعال شد

عصر بازار- سخنگوی دولت با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی گفت: در ۲سال گذشته بیش از ۶هزار کارگاه، کارخانه و کسب‌وکارهای تعطیل یا نیمه تعطیل، فعال شده و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

۶هزار کارخانه و کارگاه در دولت سیزدهم فعال شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید  نهضت ملی احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال یا افزایش ظرفیت تولید، رفع مشکلات و اعطای تسهیلات است.

    احیا و فعال شدن واحدهای صنعتی علاوه بر اشتغال‌زایی، افزایش ظرفیت تولید و برطرف شدن نیازهای کشور را در شرایط کنونی تحریم‌ها در پی خواهد داشت بنابراین لازمه دور زدن تحریم‌ها احیای واحدهای راکد و نیمه‌ راکد صنعتی است.

    در حال حاضر نیز یکی از مهمترین راه‌های رفع مشکلات اقتصادی موجود توجه و حمایت از بخش تولید داخلی است، بنابراین مسئولان باید از همه ظرفیت‌ها در جهت راه‌اندازی مجموعه‌های تولیدی راکد و نیمه راکد بهره گرفته و در این راستا ضرورت دارد شعار «مهار تورم، رشد تولید» خط مشی مسئولان قرار گیرد.

    علی بهادری جهرمی, سخنگوی دولت با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی گفت: در 2سال گذشته بیش از 6هزار کارگاه، کارخانه و کسب‌وکارهای تعطیل یا نیمه تعطیل، فعال شده و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

    وی ادامه داد: ️از منظر اقتصادی، دهه گذشته قابل قبول نبود و در برابر تحریم‌های فلج‌کننده، راهبرد ها به نتیجه نرسید و رشد اقتصادی در دهه گذشته نزدیک به صفر بود.

    بهادری جهرمی گفت: میانگین رشد اقتصادی در طول دو سال گذشته به بیش از 4درصد رسیده است؛ جبران توقف دهه گذشته نیازمند بازه زمانی طولانی‌تری است. ️براساس آمار میانگین رشد اقتصادی در 6 ماهه اول سال 1402به بالای 6درصد رسیده که بخشی از آن مربوط به افزایش بهره‌وری و بخش زیادی مربوط به نهضت فعال‌سازی کسب و کارهای تعطیل و نیمه‌تعطیل است.

    سخنگوی دولت تاکید کرد: بیش از 6هزار کارخانه و کارگاه در دولت سیزدهم فعال شد که در نتیجه آن رشد اقتصادی رقم خورد. ️این رشد اقتصادی به تدریج می‌تواند فاصله توان خرید مردم را برگرداند و سرانه عمومی افزایش می‌یابد که البته اثر اشتغالزایی هم دارد.نرخ بیکاری از 10درصد در ابتدای دولت به 7.9درصد رسیده است.

    برچسب ها