عصر خودرو

وزیر صمت:

صنعت کشور را هوشمند می‌کنیم

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داد که با برگزاری نمایشگاه در کنار همایش‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان، فضایی جهت عرضه محصولات ایجاد شود و گفت: این یک حرکت جدی است تا بتوانیم به واسطه آن صنعت کشور را هوشمند و دانش‌بنیان کنیم.

صنعت کشور را هوشمند می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی -وزیر صمت- در دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با عنوان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» اظهار کرد: اکنون زمزمه انقلاب صنعتی پنجم به گوش می‌رسد و پیام آن این است که دوباره اصالت را به انسان بدهیم تا انسان به عنوان محور تحولات و عامل اصلی همواره می‌ماند.

    علی‌آبادی با بیان اینکه هوش انسانی هرگز تحلیل نخواهد رفت و همواره توسعه پیدا می‌کند اما این‌بار رقیبی به نام هوش مصنوعی دارد که باید خود را با آن به چالش بکشد، تصریح کرد: اما این اجازه به هوش مصنوعی داده نمی‌شود که به انسان برتری پیدا کند. انسان می‌تواند خالق باشد و به همین دلیل خلیفه خداست و هوش آن همیشه رو به توسعه است؛ اما با تمام اینها اگر از هوش مصنوعی غافل شویم، تاثیرات آن را در جامعه می‌بینیم.

    وی افزود: خواهش من این است که برای تکمیل طرحی که در ذهن داریم پیشنهادات خود را از طریق دبیرخانه این رویداد برای من ارسال کنید. این همایش‌ها را تکرار و دنبال می‌کنیم.  این همایش دوم است و سعی داریم حداکثر دو ماه یکبار چنین رویدادی را برگزار کنیم. در همایش بعدی بحث هوشمندی را دنبال خواهیم کرد و هر قدر جلوتر برویم همایش‌ها با یکدیگر یک مجموعه را تشکیل خواهند داد.

    وزیر صمت با بیان اینکه سعی می‌کنیم در کنار همایش، نمایشگاه هم داشته باشیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان فضایی برای عرضه محصولات خود داشته باشند، گفت: در آینده نزدیک این همایش‌ها به بازارگاهی برای یافتن بازار فروش محصولات بدل می‌شود.

    وزیر صمت تصریح کرد: این یک حرکت جدی است که بتوانیم به واسطه آن صنعت کشور را هوشمند و دانش‌بنیان کنیم. اگر این کار را نکنیم کشورهای همسایه به آن دست پیدا کرده و عبور می‌کنند و ما خجالت می‌کشیم. 

    باید به سمت زندگی فردی و اجتماعی هوشمند برویم

    محمدعلی زلفی گل -وزیر علوم، تحقیقات و فناوری- نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: بحث هوشمندی باید فراتر از شهر دیده شود و باید به سمت زندگی فردی و اجتماعی هوشمند برویم. به جای شهر هوشمند باید از شهر دانا بگوییم؛ استفاده مطلوب و موثرتر از هوش و دانایی در شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و فقط نباید به شهر هوشمند و استفاده از تکنولوژی در آن فکر کرد.

    وی ادامه داد: وقتی واژه شهر هوشمند را می‌گوییم معنایش استفاده از تکنولوژی در شهر است، ولی وقتی از واژه شهر دانا می‌گوییم توجه به علوم انسانی که در آن معرفت و مدارا و اخلاق و انسانیت باشد مدنظر است.

    وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بهترین جا برای اقتدار ملی، سرمایه گذاری در زمینه علم و فناوری و دانش است و بهترین مکان برای آن دانشگاه است و اگر ریالی در این بخش‌ها هزینه کنیم، میلیاردها تومان در آینده کشور آورده بدست می‌آید.

    برچسب ها