عصر خودرو

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی در حوزه نفت و داروسازی

عصر بازار- عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: این صندوق ۵۰۰ میلیون دلار در پروژه جدید ارزی در حوزه نفت و داروسازی سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی در حوزه نفت و داروسازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سید علیرضا میرمحمد صادقی در نشست خبری اعضای هیات عامل و معاونین صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: سیاست کلان صندوق در دوره جدید تغییر کرد و در این دوره وصول مطالبات با شدت و دقت از دولت و بخش خصوصی دنبال شد، همچنین حکمرانی صندوق را تثبیت کردیم و در کنار آن شفاف سازی انجام شد.

    وی ادامه داد: از دیگر اقدامات حرکت به سمت سرمایه‌گذاری بود و سرمایه‌گذاری با نوع بنگاه سازی بود نه بنگاه‌داری و آخرین اقدام استفاده از تجربه صندوق‌های ثروت ملی بود.

    صادقی درباره بدهکاران بانکی گفت: با توجه به بدهکاران بانکی به این سمت رفتیم که حجم بدهی این بانک‌ها را کم کنیم و در بحث بدهکاران ارزی موفق شدیم 400 میلیون دلار از بدهی بخش خصوصی واقعی را اخذ کنیم در دو سال و نیم گذشته 4.5 میلیارد دلار از بدهی ارزی نقد شد و 1.6 میلیارد از این مبلغ مربوط به یک سال گذشته شد.

    تملک 110 میلیون دلار از دارایی معوق

    وی توضیح داد: در یک سال گذشته 110 میلیون دلار از دارایی معوق تملک شد و تفاهماتی با بانک‌های عامل انجام دادیم و در آینده نزدیک 2 میلیارد دلار دیگر طلب وصول می‌شود و در ازای آن طرح‌ها به بانک‌ها واگذار می‌شود.

    عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق 500 میلیون دلار در پروژه جدید ارزی در حوزه نفت و داروسازی سرمایه‌گذاری کرده است.

    وی بیان کرد: سپرده‌گذاری ارزی دیگر اقدامی بود که به صورت یک ساله، دو ساله و سه ساله به مبلغ 400 میلیون دلار با برخی بانک‌ها قرارداد سپرده‌گذاری ارزی منعقد شده است.

    میرمحمد صادقی اظهار داشت: از 365 طرح در قالب سپرده‌گذاری و عاملیت صندوق در این مدت 21 طرح به صورت کامل تسویه شده است.

    10 همت منابع در اختیار صندوق تثبیت

    وی با بیان اینکه در حوزه وصول مطالبات ریالی مشکلی نداریم گفت: در دو سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان از مطالبات خود را در اختیار بانک‌ها قراردادیم و 14 هزار میلیارد تومان آن مربوط به یک سال گذشته بود.

    وی توضیح داد: صندوق توسعه ملی در خصوص تعهدی که بازار سرمایه و صندوق تثبیت داشت 10 همت در اختیار آن قرار داده که 3 همت از آن مربوط به یک سال گذشته بود.

    برچسب ها