عصر خودرو

مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان مطرح کرد:

تضمین آینده صندوق توسعه ملی با بهره‌گیری از ابزارهای بازار سرمایه

عصر بازار- مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان با بیان این که صندوق توسعه ملی اهداف فرانسلی دارد و باید منابع مالی خود را در بازارها و صنایع مختلف سرمایه‌گذاری کند، بیان داشت: پذیرش صندوق پروژه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌های جسورانه در بازار سرمایه می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سهام باشد.

تضمین آینده صندوق توسعه ملی با بهره‌گیری از ابزارهای بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، قاسم محسنی در رابطه با مزیت سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه، اظهار کرد: مطابق قانون رفع موانع تولید، صندوق توسعه ملی باید سالانه یک درصد از منابع ورودی خود را به صندوق تثبیت بازار سرمایه در راستای تثبیت نوسانات بازار سهام تزریق کند.

    وی افزود: این قانون در صورت مدیریت و اجرای مناسب می‌تواند نگرانی سهامداران را در مواقع ملتهب بازار سرمایه کاهش دهد، اما اغلب باتوجه به آنکه سمت فروش بنا به دلایل متعددی افزایش می‌یابد، این مبالغ به سبب قدرت پایین نمی‌توانند چندان پاسخگوی نیاز بازار باشد.

    مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان در ادامه تصریح کرد: صندوق توسعه ملی می‌تواند به منظور حمایت و تامین مالی بنگاه‌های تولیدی حاضر در بازار سرمایه در انواع اوراق‌های منتشره توسط ناشران به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کند.

    محسنی تصریح کرد: صندوق توسعه ملی تمایل ندارد که خود به صورت مستقیم در سهام پذیرفته ‌شده به سبب پیچیدگی‌های این بازار سرمایه‌گذاری کند، زیرا این امر نیاز به تحلیلگر دارد و قاعدتا این صندوق تا به امروز تمایل به این امر نداشته و منابع را از طریق صندوق ثبیت به بدنه بازار تزریق می‌کند.

    مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان در پایان تصریح کرد: صندوق توسعه ملی اهداف فرانسلی دارد و باید منابع مالی خود را در بازارها و صنایع مختلف سرمایه‌گذاری کند، در همین راستا پذیرش متنوع صندوق پروژه‌ها، شرکت پروژه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق‌های جسورانه و مواردی از این دست در بازار سرمایه می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری مستقیم یا غیرمستقیم صندوق توسعه ملی در بازار سهام باشد.

    برچسب ها