عصر خودرو

تحلیلگر بازارهای مالی مطرح کرد:

تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری با توسعه نهادهای مالی حرفه‌ای

عصر بازار- یک تحلیلگر بازارهای مالی گفت: با اعتمادسازی، توسعه نهادهای مالی حرفه‌ای برای مدیریت سرمایه، مقررات زدایی، سیاست‌های باثبات و پرهیز از اعمال سلیقه می‌توان فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را تقویت کرد.

تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری با توسعه نهادهای مالی حرفه‌ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمدعلی احمدزاد اصل در پاسخ به این پرسش که بازار سرمایه تا چه میزان می‌تواند در تحقق شعارهایی چون اشتغال‌زایی، تولید، مهار تورم و شکوفایی صنعت و تولید تاثیرگذار باشد، گفت: به‌صورت کلی، این امر از مقتضیات و کارکردهای بازار سرمایه است و مسؤلان و سیاستگذاران باید به این موضوع مهم و اساسی، اهتمام ویژه داشته باشند.

    وی افزود: این شعارها فقط با وجود یک بازارسرمایه کارآمد و باکارایی بالا و مطلوب و جذب آحاد مردم برای پیوستن به این بازار محقق می‌شود.

    تحقق رشد تولید

    احمدزاد اصل در ادامه عنوان کرد: برای تحقق رشد تولید ابتدا باید از رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری شروع کرد و سپس به سراغ رفع موانع تولید رفت چرا این موانع تنها با حمایت‌ محقق می‌شود؛ بخشی از این حمایت‌ها نیز می‌تواند با بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع و قوانین دست و پاگیر و سهولت کسب و کار، مجوزها و نظارت‌ها محقق شود.

    بازار سرمایه منبع قابل اتکا برای تامین مالی

    این تحلیلگر بازارهای مالی در ادامه به نقش بازار سرمایه در تامین مالی واحدهای تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: بازار سرمایه یکی از منابع قابل اتکا برای تامین مالی واحدهای تولیدی است که باید سهم بیشتری نسبت به بانک‌ها دراین زمینه ایفا کند.

    به گفته وی، بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین بازارهای مالی و به‌نوعی دماسنج اقتصادی کشورها و یکی از محورهای اصلی تامین مالی مورد نیاز شرکت‌های تولیدی به‌شمار می‌رود که نقش بسزایی در هدایت جریان نقدینگی در مسیر رشد و رونق تولید و مهار تورم ایفا می‌کند.

    احمدزاد اصل عنوان کرد: بازار سرمایه به سبب جذب منابع مالی و هدایت آنها به سمت مصارف و نیازهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی، ابزار بسیار قدرتمندی در رشد تولید و مهار تورم محسوب می‌شود. از این‌رو، با مدیریت صحیح منابع مالی و هدایت آنها به سمت فعالیت‌های تولیدی پربازده، می‌توان به رشد تولید و مهار تورم دست‌ یافت و این مهم از طریق بورس اوراق‌بهادار که اصلی‌ترین نهاد تامین مالی شرکت‌ها است، امکان‌پذیر خواهد بود.

    مشوق‌های سرمایه‌گذاری

    وی در پاسخ به این سوال که ورود ابزارهای معاملاتی جدید چه تاثیری در جذب سرمایه‌های خُرد دارد، تصریح کرد: ورود ابزارهای معاملاتی چون مشوق‌های سرمایه‌گذاری در جذب سرمایه‌های خرد بسیار مؤثر است اما جلب اعتماد آنان اهمیت ویژه‌ای دارد.

    این تحلیلگر بازارهای مالی بیان کرد: بنگاه‌های بزرگ اقتصادی با دارایی مالی زیاد، می‌توانند با کمک ابزارهای متنوعی که در بازار سرمایه وجود دارد، اقدام به تأمین مالی کنند. در حقیقت این ابزارها پشتوانه مطمئنی برای تأمین مالی شرکت‌ها خواهد بود. بازار سرمایه در بخش تأمین مالی خود را به انواع ابزارها مجهز کرده تا به این ترتیب به اقتصاد کمک کند.

    وی ادامه داد: با توجه به این که بازار سرمایه، بازاری بلندمدت برای سوددهی است، ابزارهای مالی این امکان را برای سهامداران حقیقی فراهم می‌سازند تا بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری را در شرایط مختلف اقتصادی مدیریت کرده و از این ابزارها برای کاهش ریسک خود بهره‌مند شوند.

    مدیرعامل سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان خاطرنشان کرد: با اعتمادسازی، توسعه نهادهای مالی حرفه‌ای برای مدیریت سرمایه، مقررات زدایی، سیاست‌های باثبات و پرهیز از اعمال سلیقه می‌توان فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را تقویت کرد.

    برچسب ها