عصر خودرو

ونزوئلا قیمت گاز را افزایش می‌دهد

عصر بازار- ونزوئلا در راستای کاهش یارانه‌های سوخت، آماده افزایش قیمت گاز طبیعی می‌شود.

ونزوئلا قیمت گاز را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: وزارت نفت ونزوئلا قصد دارد قیمت گاز طبیعی را سه برابر کند که نخستین افزایش قیمت در بیش از یک دهه گذشته است.

    شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که از گاز برای کوره‌ها، دیگ‌ها و بویلرها استفاده می‌کنند، 3.3 دلار به ازای هر میلیون Btu پرداخت می‌کنند که سه برابر قیمت قبلی 1.13 دلار به ازای هر میلیون Btu معادل 2.48 دلار به ازای هر متر مکعب است. این دومین افزایش قیمت سوختی است که دولت ونزوئلا پس از اعلام افزایش قیمت دیزل برای کاربران صنعتی در ششم ژوییه، اعلام خواهد کرد.

    دولت ونزوئلا با عقب نشینی از سیاست چند دهه‌ای یارانه برای رانندگان شخصی و عمومی که قیمت بنزین در ونزوئلا را به ارزان‌ترین قیمت بنزین دنیا تبدیل کرده بود، در سال 2020، قیمت بنزین و دیزل را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داد. با وجود این که ونزوئلا صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است اما پالایشگاه‌های این کشور به دلیل سال‌ها سوءمدیریت و عدم سرمایه‌گذاری، قادر به پاسخگویی به تقاضای داخلی نیستند.

    به گفته منابع آگاه، در راستای برنامه جدید، زیرمجموعه گازی شرکت نفتی دولتی PDVSA با صاحبان کسب و کارهای متوسط و بزرگ تماس گرفته تا درباره قراردادهای عرضه جدید گفته کند که از این پس به دلار آمریکا نرخ گذاری خواهد شد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت PDVSA تنها تامین کننده گاز برای گرمایش و پخت و پز در ونزوئلا است. این شرکت پروپان را برای 89 درصد از مشتریانش تامین می‌کند و به کمتر از 10 درصد گاز عرضه می‌کند که از طریق خطوط لوله، برای خانه‌ها و کسب و کارها رسانده می‌شود.

    برچسب ها