عصر خودرو

توقف صادرات گاز ایران به ترکیه در تیر ماه

عصر بازار- آمارهای مرکز آمار کمیسیون اروپا نشان می دهد صادرات گاز ایران به ترکیه در تیر ماه سال جاری متوقف شده و در ماه مرداد ناچیز بوده است.

توقف صادرات گاز ایران به ترکیه در تیر ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) در گزارشی از صادرات نزدیک به 4 میلیارد مترمکعبی گاز طبیعی ایران به ترکیه در هشت ماهه نخست 2023 خبر داده است.

    ایران در ماه های ژانویه تا اوت امسال 3 میلیارد و 812 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 38 درصدی داشته است. ایران در هشت ماهه نخست سال میلادی گذشته 6 میلیارد و 221 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

    بررسی آمار یورو استات از صادرات ماهانه گاز طبیعی ایران به ترکیه نشان می دهد در حالی که ایران طی سال های اخیر به طور متوسط در هر ماه 500 تا 900 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده اما در ماه جولای 2023 برابر با تیرماه امسال صادرات گاز ایران به ترکیه صفر بوده و در ماه اوت 2023 برابر با مرداد امسال نیز تنها 73 میلیون مترمکعب گاز طبیعی ایران به ترکیه صادر شده است.

    به نظر می رسد توقف یک ماهه صادرات گاز ایران به ترکیه برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری خط لوله و تاسیسات صادرات بوده است. پیش از این نیز برای انجام تعمیرات، صادرات گاز ایران به ترکیه متوقف می شد هرچند زمان توقف کمتر از یک ماه و در حد یک یا دو هفته بود.

    برچسب ها