عصر خودرو

احتمال بازگشت تحریم‌های نفتی ونزوئلا

عصر بازار- تخلف مادورو از شرایط قرارداد لغو تحریم‌های نفتی با آمریکا احتمالا باعث می‌شود دولت بایدن این تحریم‌ها را در آوریل بازگرداند.

احتمال بازگشت تحریم‌های نفتی ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، دولت بایدن احتمالاً در آوریل تحریم‌های جدیدی علیه نفت ونزوئلا وضع خواهد کرد و دلیل آن منوعیت نامزدی کاندیدای مخالف در انتخابات سال جاری ونزوئلا این کشور است.
    تعلیق شش ماهه تحریم‌های نفتی ونزوئلا در ماه آوریل پایان می‌یابد و دولت بایدن احتمالاً تمام این تحریم‌ها را در آن زمان به خاطر عدم رعایت شرایط برداشته شدن آنها توسط ونزوئلا، باز می‌گرداند.

    ماریا کورینا ماچادو، رهبر مخالفان ونزوئلا هفته گذشته از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور منع شد. ماچادو در رسانه‌ها گفت این حکم دادگاه ونزوئلا نشان دهنده ترس مادورو و حزب حاکم از رویارویی با انتخابات ریاست جمهوری است. وی به عنوان رهبر مخالفان اعلام کرده از موضع خود علی رغم ممنوعیت کناره‌گیری نمی‌کند و انتخابات بدون او برگزار نخواهد شد.

    قرارداد دولت بایدن با ونزوئلا برای لغو 6 ماهه تحریم‌های نفتی این کشور با شرط برگزاری انتخابات عادلانه و آزاد در 2024 بسته شده بود. اما ونزوئلا حالا این قرارداد را نقض کرده و از طرف دیگر امیدوار است تولید نفت خود را پس از برداشته شدن تحریم‌ها از 786 هزار بشکه در روز به 1 میلیون بشکه در روز برساند.

    به نظر می‌رسد دولت بایدن قصد دارد تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا را پس از منقضی شدن معافیت‌ها در 18 آوریل تجدید کند.

    برداشته شدن تحریم‌ها اجازه افزایش تولید، فروش و صادرات نفت و گاز ونزوئلا را صادر می‌کرد. به علاوه ونزوئلا اجازه جذب سرمایه‌گذاری جدید در بخش نفت و گاز را داشت. ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را داراست.

    برچسب ها