عصر خودرو

لزوم مبارزه با قاچاق کالا با هدف تحقق شعار امسال

عصر بازار- کارشناس حوزه کار گفت: بر اساس شعار امسال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" باید بحث قاچاق کالا و واردات کالای مشابه تولید داخل رصد شود تا به تولیدکنندگان ضربه نزند و از سوی دیگر از محصولات داخلی در برابر کالاهای وارداتی حمایت کنیم.

لزوم مبارزه با قاچاق کالا با هدف تحقق شعار امسال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا؛ حمید حاج اسماعیلی روز پنجشنبه افزود: موضوع توسعه اقتصادی و بازار کار همواره دغدغه مسئولان و دست اندرکاران کشور بوده و اقداماتی نیز برای رسیدن به این هدف انجام شده است.

    کارشناس حوزه کار ادامه داد: با وجود تلاش‌های انجام گرفته در زمینه افزایش تولید همچون قانون رفع موانع تولید، فعالیت هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار اما انتظارات در این بخش محقق نشده است.  شعار امسال نیز به مطالبه گری کارآفرینان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تاکید دارد و این حق را برای آن ها قائل است که از مسئولان بخواهند،  مشکلات را برطرف کنند.

    حاج اسماعیلی تاکید کرد: شعار تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی، انگیزه مطالبه گری را فعال و مسئولان را متعهد می‌کند در قبال فعالان عرصه تولید به وظایف خود واقف باشند و به آن عمل کنند.

    وی تصریح کرد: در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه و دچار تسلسل است باید کمیته فنی و کارشناسی برای عارضه یابی مسائل تشکیل شود.  بخشی از مشکلات تولید در کشور مربوط به سیاست‌های پولی و بانکی است که باید اصلاح شود، همچنین ثبات نرخ ارز از موانع جدی رشد تولید است که خوشبختانه در ماه های اخیر شاهد ثبات نرخ بودیم و باید این وضع باید ادامه یابد تا تولیدکنندگان با برنامه‌ریزی مناسب فعالیت کنند.

    این کارشناس حوزه کار ادامه داد: با توجه به اینکه با 15 کشور همسایه هستیم و می‌توانیم کالاهای خود را صادر کنیم باید مشکلات صادرات برای تولیدکنندگان حل شود و دولت راهکار منطقی برای رفع این مسائل برای صادرکنندگان ارائه کند.

    حاج اسماعیلی اضافه کرد: باید بحث قاچاق و واردات کالاهای مشابه تولید داخل رصد شود تا به تولید داخل ضربه نزند و از تولیدکنندگان در برابر این مسائل حمایت کنیم.

    به گزارش ایرنا،  چند سالی است که رهبر معظم انقلاب در نام گذاری سال‌ها بر اقتصاد و تولید تاکید دارند و می‌توان گفت یکی از دلایل آن جنگ اقتصادی از سوی دشمن است. امسال نیز رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بر اهمیت جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان تاکید کردند.

    برچسب ها