عصر خودرو

معاون وزیر صمت:

صنایع کوچک بیشترین اشتغال را دارند

عصر بازار- معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: اگر صنعتی داریم باید بتوانیم کل شبکه بازار آن‌را ایجاد کنیم این یعنی درآمد و شغل بیشتر، صنایع کوچک به صورت خوشه‌ای ایجاد شده و بیشترین اشتغال را دارد.

صنایع کوچک بیشترین اشتغال را دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علیرضا شاه‌میرزایی بیست و دوم تیرماه در آئین نکوداشت روز صنعت و معدن لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مباحثی که وزیر تأکید داشتند بخش خصوصی و مباحث رقابتی بود که نیاز دارد ابتدا فضای رقابتی و زمینه حضور بخش خصوصی به حد ایده‌آل خود برسد.

    وی ادامه داد: با وجود این حجم سرمایه‌گذاری‌ها و موقعیت استان چرا مشکل شغل هنوز حل نشده است، ما باید بتوانیم زنجیره‌ها را تکمیل کنیم.

    شاه میرزایی ادامه داد: کلمه صنعت و تولید شامل خدمات نیز می‌شود، این زنجیره را نمی‌شود از هم تفکیک کرد.

    معاون وزیر صمت افزود: اگر صنعتی داریم باید بتوانیم کل شبکه بازار آن‌را ایجاد کنیم این یعنی درآمد و شغل بیشتر، صنایع کوچک به صورت خوشه‌ای ایجاد شده و بیشترین اشتغال را دارد.

    وی تأکید کرد: در حوزه اصناف می‌توانیم شغل زیادی ایجاد کنیم.

    شاه میرزایی بیان کرد: آنچیزی که در اقتصاد غیر مولد است این است که ملک، طلا یا چیزی بخریم که گران شود و در این زمینه بانک‌ها باید روی سرمایه‌گذاری‌های مولد تمرکز کنند.

    معاون تجارت و خدمات وزارت صمت تصریح کرد: تا زمانی که تأمین مالی زنجیره‌ای بخش مولد از غیر مولد جدا نشود مشکل تولید را خواهیم داشت.

    وی بیان کرد: وقتی می‌بینیم این همه انرژی در لرستان وجود دارد قطعاً نتیجه حتمی دارد که به برکت خون شهیدان و ایمانی که در مردم این به نتیجه خوبی در حوزه اقتصادی و ارتقاء درآمد و دستمزد مردم و حل مسئله بیکاری خواهیم داشت.

    برچسب ها