عصر خودرو

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی مطرح کرد:

صندوق پروژه یکی از مصادیق مردمی سازی اقتصاد است

عصر بازار- عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت:بحث مردمی سازی و درونزایی که یکی از توصیه های اصلی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است در صندوق پروژه ها مصداق پیدا می کند.

صندوق پروژه یکی از مصادیق مردمی سازی اقتصاد است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، ساعدی، عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی  در نشست «تأمین مالی مردمی پروژه های کلان بخش انرژی از طریق صندوق های سرمایه گذاری پروژه» در پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت: بحث مردمی سازی و درونزایی که یکی از توصیه های اصلی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است در صندوق پروژه ها مصداق پیدا می کند و بازار سرمایه نزدیک ترین مسیر برای تأمین مالی پروژه های آتی برای فرزندانمان است.

    ساعدی با بیان اینکه در صندوق توسعه ملی راهکارهایی برای اعطای منابع ارزی وجود دارد، گفت: یکی از راهکارها در ترکیب با مشارکت بخش خصوصی نمود پیدا می کند که یک سازوکار مخصوصی دارد.

    ساعدی گفت: در زمینه های افزایش توان تولید نفت و ایجاد پتروپالایشگاه ها یا سایر پروژه ها کلان از آنجایی که اپراتورهای دولتی، یک شرکت یا بانک به دلایلی به تنهایی نمی تواند تأمین مالی لازم را انجام دهند، نیاز به مشارکت اپراتورهای بخش خصوصی است.

    ساعدی در ادامه در قالب یک سازوکار به کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس پیشنهاد کرد که یک صندوق پروژه ایجاد شود تا طرح های پالایشی را جلو ببرد و برای عملیاتی شدن آن با ایجاد سازوکارهای لازم، تأمین مالی از طریق بازار سرمایه صورت بگیرد.

    برچسب ها