عصر خودرو

رئیس سازمان توسعه تجارت:

مشکل متعهدین ارزی سال ۹۷ به زودی حل می‌شود

عصر بازار- رئیس کل سازمان توسعه تجارت از حل مشکل متعهدین ارزی سال ١٣٩٧ طی روزهای آینده خبر داد.

مشکل متعهدین ارزی سال ۹۷ به زودی حل می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مهدی  ضیغمی با حضور در استان البرز و شهرک صنعتی سپهر نظرآباد از تعدادی از شرکت‌های حاضر در این شهرک صنعتی بازدید کرد و ضمن بررسی مشکلات پیش روی تولید و صادرات این شرکت‌ها، بر حل مشکلات این صنایع جهت افزایش تولید و صادرات تاکید شد.

    معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در این بازدید ضمن تاکید بر احیای واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت تولیدی صنایع، اظهار امیدواری کرد ظرفیت خالی صنایع با افزایش توان و ظرفیت صادراتی و تقویت فروش داخلی پر شود. ضیغمی همچنین با اشاره به اهمیت احیای واحدهای تولیدی بر افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی این صنایع تاکید کرد.

    رئیس کل سازمان توسعه تجارت همچنین از حل مشکلات مربوط به متعهدین ارزی سال ١٣٩٧ طی روزهای آینده خبر داد و گفت: با آغاز به کار سامانه مربوطه، متعهدین ارزی با پرداخت ریالی می‌توانند تعهد خود را ایفا کنند. به گفته او در نوبت بعدی، متعهدین ارزی سال‌های ١٣٩٨ ، ١٣٩٩ و 1400 نیز می‌توانند با پرداخت ریالی که توسط کمیته اقدام ارزی اعلام خواهد شد، نسبت به رفع تعهد ارزی اقدام کنند و محدودیت مربوط به کارت‌های بازرگانی این دسته از فعالان اقتصادی برطرف خواهد شد.

    برچسب ها