عصر خودرو

برقراری تجارت آزاد با ۳ کشور در دستور کار است

عصر بازار- رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امیدواریم موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا طی ۶ ماه آینده از سوی مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود.

برقراری تجارت آزاد با ۳ کشور در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مهدی ضیغمی امروز در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان اینکه این رویداد مهم‌ترین رویداد تجاری کشور است، اظهار کرد: در سال میلادی که گذشت 1300 مهمان داشتیم بنابراین برنامه دولت افزایش کیفیت مهمانان و رشد تبادلات مالی در نمایشگاه ششم است. همه دولتمردان از این نمایشگاه حمایت می‌کنند و در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: برنامه ما در سال میلادی جدید توسعه زیرساخت‌های نمایشگاه است چراکه هدف ما در رویداد ششم ایران‌اکسپو، دعوت از 5 هزار مهمان خارجی بود اما ظرفیت تهران برای پذیرش حدود 3500 نفر است. دبیرخانه دائمی هم برای این نمایشگاه ایجاد می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه با حضور مهمان‌های خارجی تبادلات تجاری بین ایران و سایر کشورها توسعه می‌یابد، گفت: قصد ما این است که با برگزاری هر نمایشگاه یک میلیارد یورو به صادرات کشور، افزوده شود.

    ضیغمی تصریح کرد: همزمان با این نمایشگاه طی سال گذشته مصوب شد موافقت نامه‌های تجاری و آزاد را با برخی از کشورها رقم بزنیم.

    معاون وزیر صمت در ادامه اظهار کرد: امیدواریم تجارت آزاد با اوراسیا طی 6 ماه آینده از سوی مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود.

    وی افزود: همچنین تجارت آزاد با کشورهای سوریه و ونزوئلا و یکی از کشورهای اروپای شرقی در دست اقدام است. تجارت ترجیحی با اندونزی و برخی کشورهای آسیای شرقی نیز در دستور کار قرار دارد. تجارت آزاد با پاکستان نیز در مرحله تنظیم فهرست کالاهاست.

    ضیغمی گفت: همچنین اضافه کردن کشتی در حوزه دریای خزر و خلیج فارس به مقصد برخی از کشورها به ویژه آفریقا در دستور کار قرار دارد.

    برچسب ها