عصر خودرو

شرایط سهمیه واردات تجار در ۱۴۰۳ اعلام شد

عصر بازار- سامانه جامع تجارت با صدور اطلاعیه ای برای کاربران تجارت فرامرزی تصمیمات وزارت صمت، بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

شرایط سهمیه واردات تجار در ۱۴۰۳ اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، سامانه جامع تجارت با صدور اطلاعیه ای برای کاربران تجارت فرامرزی تصمیمات وزارت صمت، بررسی سهمیه واردات در سال 1403 به صورت زیر اعلام کرد.

    در حوزه‌های تولیدی و بازرگانی سهمیه‌ علی‌الحساب به میزان 30 درصد سهمیه اختصاص داده شده در سال 1402، در حوزه‌های بازرگانی و تولیدی برای فصل بهار 1403 اختصاص پیدا کرده است.

    اعطای سهمیه سال 1403، به تولیدی های فاقد سهمیه در سال 1402، منوط به ثبت برنامه تولید در بخش داخلی سامانه جامع تجارت و تایید ادارات صمت استانی و در چهارچوب دستورالعمل مربوطه است.

    در حوزه‌ ماشین‌آلات اعطای سهمیه در حوزه‌ «ماشین‌آلات» در سال 1403، منوط به اعلام مقادیر سهمیه‌های فوق توسط وزارت صمت است؛ ولیکن ثبت‌سفارش‌هایی که بخشی از ارز خود را تامین و یا بخشی از ماشین آلات خود را اظهار گمرکی کرده باشد، به شرط عدم افزایش ارزش پرونده، امکان ادامه فرآیند تجاری (بدون کنترل سهمیه) را دارند.

    در  حوزه‌ CKD و CBU پاسخ‌دهی به درخواست‌های مجوز در حوزه‌های سهمیه «CKD» و «CBU» در سال 1403، منوط به اعلام مقادیر سهمیه‌های فوق توسط وزارت صمت است.

    از تاریخ 1403/01/01 استفاده از باقیمانده سهمیه سال 1402 امکان‌پذیر نخواهد بود.
    پرونده‌های دارای تامین ارز (به میزان تامین سال قبل) و ترخیص (به میزان ترخیص سال قبل) از بررسی سهمیه در سال 1403معاف هستند.
    تخصیص سهمیه مازاد به کالاهای خاص (لاستیک، پنبه، ویسکوز و کاغذ) در بهار سال 1403 کمافی‌السابق برقرار است.
    معافیت ثبت‌سفارش‌های «قرارداد با دستگاه های اجرایی» از کنترل سهمیه واردات، در سال 1403 لغو شده است و لازم است واحدهای تولیدی و بازرگانی تعهدات قراردادی خود را در برنامه اعلام شده در سامانه جامع تجارت درج و بر آن اساس از سهمیه ارزی وفق دستورالعمل مربوطه استفاده نمایند.
    حالت ثبت سفارش «تا 500 هزار دلار» برای کلیه بازرگانانی که قبل از سال 1403 کارت بازرگانی دریافت نموده‌اند، کماکان معاف از بررسی سهمیه بوده و بازرگانانی که از سال 1403 کارت بازرگانی دریافت می نمایند مشمول سهمیه 100 هزار دلاری با شرایط مندرج در دستورالعمل مربوطه هستند.

    قواعد ثبت‌سفارش تلفن همراه در بهار سال 1403طبق روال قبل خواهد بود (تخصیص یک ششم میانگین واردات تلفن همراه بازرگان در سال های 1401 و 1402 به عنوان سابقه اولیه).

    پرونده‌های ثبت‌سفارش معتبر سال 1402، به میزانی که تامین ارز یا ترخیص نشده باشند، جزو مصرف از سهمیه سال 1403 محسوب خواهند شد.
    سایر قواعد کنترل سهمیه در سال 1402، در بهار سال 1403 نیز برقرار است.

    پاسخ‌دهی به درخواست مجوزهای «بررسی سیستمی سهمیه واردات»، به صورت سیستمی بوده و نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نیست.

    برچسب ها