عصر خودرو

درویشیان:

تعهد ارزی برای کشاورزان از سال آینده حذف می‌شود

فسادهایی از کارت‌های بازرگانی داشتیم

عصر بازار- رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه تعهد ارزی برای کشاورزان از سال آینده حذف می‌شود، گفت: این موضوع در لایحه برنامه هفتم دیده شده و به مجلس رفته، مجلس هم آن را تصویب کرده و به شورای نگهبان رفته است.

تعهد ارزی برای کشاورزان از سال آینده حذف می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور شامگاه گذشته در نشست با تعدادی از صنعتگران و کشاورزان شهرستان رفسنجان که با حضور استاندار کرمان در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و عید سعید مبعث اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم به برکت اعیاد پیش رو مشکلات موجود در نظام مقدس اسلامی را برطرف کند و در این مسیر ما را یاری کند.

    وی با اشاره به اینکه تولید کشور در رفع مشکلات اقتصادی جامعه نقش مهمی دارد و دولت برای رفع موانع تولید تلاش می‌کند، گفت: بالغ بر هفت هزار واحد تولیدی طی دو سال و نیم اخیر در کشور فعال شده که قبلاً راکد بوده و بیش از 150 هزار شغل ایجاد شده است.

    رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه تعهد ارزی برای کشاورزان از سال آینده حذف می‌شود، افزود: این موضوع در لایحه برنامه هفتم دیده شده و به مجلس رفته، مجلس هم آن را تصویب کرده و به شورای نگهبان رفته است.

    وی با اشاره به اینکه دولت بر رفع مشکلات کشاورزان اهتمام دارد، بیان کرد: کشاورزی کشور باید از سنتی به روش‌های نوین تغییر کند تا محصول برداشت شده اقتصادی هم باشد.

    درویشیان با بیان اینکه برخی مشکلات از اختیار دولت خارج است، ادامه داد: قوانین باید بازنگری و تغییر کند و دولت در لایحه هفتم این موضوع را پیگیری کرده است.

    وی با بیان اینکه کاهش تعرفه برخی کالاهای صادراتی مانند پیاز را دولت با جدیت پیگیری کرد و نتیجه هم گرفت، گفت: اصلاح قانون زمان‌بر است و باید آن را پیگیری کرد.

    رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه تعلیق کارت‌های بازرگانی یکی از چالش‌هاست و در این زمینه فسادهایی داشتیم که ناشی از عدم اصلاح قانون انجام می‌شود، افزود: در لایحه برنامه هفتم توسعه تلاش شده بسترهای فسادزا جمع‌آوری شود.

    وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ اقتصادی در استان کرمان الزام قانونی دارند که حساب‌های بانکی خود را در استان داشته باشند و استاندار کرمان حتماً پیگیری کند چرا که الزام قانونی است، ادامه داد: در تخلف قانون اگر مصداقی وجود دارد حتماً باید گزارش شود و ما هم پیگیری می‌کنیم.

    درویشیان با اشاره به اینکه صادرات محصولات برای توسعه اقتصادی کشور بسیار اهمیت دارد و دولت در این زمینه اهتمام دارد، گفت: بخشی از سفرهای خارجی رئیس جمهور به کشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شده است.

    برچسب ها