عصر خودرو

وزیر جهاد: مهلت برگشت ارز صادرات محصولات کشاورزی بیشتر می‌شود

عصر بازار- وزیر جهاد کشاورزی امروز در نشستی در اتاق تعاون گفت که تاکید کرد که زمان برگشت ارز صادرات یک محصول کشاورزی از ۴ به ۸ ماه افزایش یافته و برای سایر محصولات هم پیگیر هستیم.

وزیر جهاد: مهلت برگشت ارز صادرات محصولات کشاورزی بیشتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، امروز در نشستی با تعاونی‌ها در اتاق تعاون تاکید کرد که بانک مرکزی فرصت بیشتری به صادرکنندگان محصولات کشاورزی برای برگشت ارز دهد.

    نیکبخت در عین حال گفت که مجوز گرفتیم زمان برگشت ارز صادرات یک محصول از 4 ماه به 8 ماه افزایش یابد و برای سایر محصولات هم پیگیر هستیم.

    وی همچنین افزود: پیگیری می‌کنیم که بانک مرکزی ارز صادرات محصولات کشاورزی را با نرخ آزاد از صادرکنندگان بگیرد.

    نیکبخت به تعاونگران گفت که صادرات و و اردات را از کشورهای همسایه و نزدیک شروع کنند تا به تدریج تجربه شان تکمیل تر شود.

    وی همچنین از تعاونی‌های تولید درخواست کرد که برای کشت فراسرزمینی ورود کنند و قول داد وزارت جهاد کشاورزی از آنها حمایت کند.

    *تحویل 130 هزار تن نهاده مدت‌دار به عشایر

    وزیر جهاد کشاورزی از تحویل 130 هزار تن نهاده مدت دار به عشایر خبر داد و گفت: این گونه نهاده ها، پس از قرارداد به همه دامداران داده خواهد شد.

    وی در باره نگرانی تامین شکر زنبورداران هم گفت: اولویت تامین شکر زنبورداران پس از خانواده‌ها  قرار گرفته و نیاز آنها به موقع تامین می شود.

    وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم، مبارزه با رانت، فساد و انحصار را خط قرمز خود اعلام کرد و گفت که واگذاری تصدیگری‌ها به تشکل‌ها و تعاونی‌ها در این مبارزه موثر است.

    نیکبخت تاکید کرد که تامین نیاز کشور نخست با تولید داخل  است و اگر در محصولی تولید کم باشد، واردات انجام می‌دهیم با این شرط که به تولید داخل آسیب نزند.

    وی با اشاره به اینکه تقاضای جمعیت 85 میلیونی ایران مشابه کشورهای 3.5 میلیون نفری نیست، گفت: نیاز غذای چنین کشوری با واردات امکانپذیر نیست.

    به گفته این مسئول روزانه 8.5 هزار تن نیاز کشور به مرغ است که امکان واردات آن با هواپیما و غیره هم وجود ندارد و اصلا کشورها توان تامین این حجم کالا را ندارند و راهکار تقویت تولید داخل است.

    وزیر جهاد کشاورزی در پایان با بیان اینکه سیاست‌های صادرات و و اردات هم باید در خدمت تولید باشد، تاکید کرد  محدودیت‌های تولید برداشته شود و تولید صادرات محور باشد که در این رقابت نیاز تولید هم تامین خواهد شد.

    برچسب ها