عصر خودرو

معاون سازمان برنامه و بودجه:

موضوع بهره‌وری در اختصاص منابع باید لحاظ شود

عصر بازار- معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه در برنامه هفتم، تحقق رشد اقتصادی ۲.۸ درصدی ناشی از رشد بهره‌وری هدف‌گذاری شده است، گفت: در اختصاص منابع باید موضوع بهره‌وری به طور دقیق لحاظ و نتیجه مطلوب در جهت رشد اقتصادی حاصل شود.

موضوع بهره‌وری در اختصاص منابع باید لحاظ شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایرنا، در راستای اجرای نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری نهمین جلسه کمیته بهره‌وری سه‌شنبه 17 بهمن 1402 به منظور ارتقای بهره‌وری سازمانی، در سال 1403 برگزار شد.

    رحمان پلیمی، معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه در این نشست با اشاره به جایگاه پراهمیت بهره‌وری، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه، تحقق رشد اقتصادی 2.8 درصدی ناشی از رشد بهره‌وری هدف‌گذاری شده است؛ بنابراین برای تحقق این مهم نیاز به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بیش از گذشته است و باید بهره‌وری به مثابه یک نگرش عقلانی، در کلیه ارکان نظام حکمرانی نمود داشته باشد.

    رئیس کمیته بهره‌وری سازمان برنامه و بودجه افزود: جایگاه کشورمان در بهره‌وری چندان مناسب نیست و لذا ضرورت موضوع بهره‌وری مورد توجه جدی قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: برای رسیدن به بهره‌وری در همه حوزه‌ها با نگاه ساده به موضوعات، می‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

    معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: منابع ما محدود است و لذا در اختصاص منابع باید موضوع بهره‌وری به طور دقیق لحاظ شود و نتیجه مطلوب در جهت رشد اقتصادی حاصل شود.

    پلیمی با اشاره به جایگاه بالای نظارتی سازمان برنامه و بودجه، خاطرنشان کرد: منابع و اعتباراتی که به پروژه‌ها و بخش آموزش، درمان و بهداشت و سایر حوزه‌ها اختصاص داده می‌شود باید به دقت پایش و نظارت شود و نتیجه آماری؛ تحقق رشد اقتصادی، کاهش تورم و رضایتمندی برای مردم باشد.

    بهره‌وری نقش کلیدی و کاربردی در مدیریت کشور دارد

    همچنین در این نشست مجتبی جلالی رئیس امور توسعه منابع و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه، در خصوص اجرای نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری، گفت: به موضوع بهره‌وری در حد شعار پرداخته شده است در حالی که بهره‌وری نقش کلیدی و کاربردی در مدیریت کشور دارد.

    وی تصریح کرد: ما باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری تلاش کنیم شکافی که بین شرایط فعلی با شرایط مطلوب وجود دارد از بین ببریم و این مهم با ساماندهی ناترازی‌ها در حامل‌های انرژی، سوخت، آب، گاز و سایر حوزه‌ها امکان‌پذیر است.

    جلالی تاکید کرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات توجه به رویکردها و فعالیت‌های مبتنی بر بهره‌وری است که با تبیین و تعریف نقشه راه، حرکت و اقدامات لازم در این راستا صورت بگیرد.

    در این نشست نمایندگان معاونت‌ها و امورهای سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های تابعه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در خصوص بهره‌وری مطرح کردند.

    برچسب ها