عصر خودرو

روسیه می‌تواند تولید نفت خود را در سطح قبل‌از جنگ اوکراین نگه دارد

عصر بازار- بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان اعلام کرد روسیه می‌تواند سطح تولید خود را بر روی ۱۰.۸ میلیون بشکه در روزی که قبل‌از جنگ تولید می‌کرد نگه‌دارد، اما برای رسیدن آن به اوج ۱۱.۳ میلیون بشکه‌ای که قبل‌از بحران کرونا تولید می‌کرد با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

روسیه می‌تواند تولید نفت خود را در سطح قبل‌از جنگ اوکراین نگه دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان در روز پنجشنبه پیش‌بینی کرد روسیه می‌تواند به‌خاطر تقاضای بالا از سوی چین و هند سطح تولید نفت خود را در سطح قبل‌از جنگ اوکراین نگه‌دارد اما برای تغییر مسیر صادرات نفت خود از اروپا با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

    این بانک اعلام کرد روسیه می‌تواند سطح تولید خود را بر روی 10.8 میلیون بشکه در روزی که قبل‌از جنگ تولید می‌کرد نگه‌دارد، اما برای رسیدن آن به اوج 11.3 میلیون بشکه‌ای که قبل‌از بحران کرونا تولید می‌کرد با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

    جی‌پی‌مورگان انتظار دارد تقاضای چین و هند برای نفت در سال جاری میلادی روی‌هم‌رفته 1 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

    روسیه تا حالا توانسته صادرات نفت خود را از اروپا به سمت هند، چین و ترکیه تغییر مسیر دهد. این کشورها علی‌رغم تعیین سقف 60 دلاری برای نفت خام روسیه توسط گروه 7، بشکه‌های ارزان‌قیمت نفت این کشور را خریداری می‌کنند. واردات نفت چین از روسیه از طریق دریا در ماه مارس به یک رکورد جدید خواهد رسید.

    آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد درآمد صادرات نفت و گاز روسیه به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت در دنیا حدود 40 درصد در ژانویه کاهش یافته است.

    جی‌پی‌مورگان اعلام کرد انتظار می‌رود صادرات محصولات نفتی روسیه 300 هزار بشکه در روز کاهش یابد و به پایین‌ترین رقمی که در ماه مه 2022 شاهد آن بود برسد. روسیه برای تغییر مسیر صادرات این محصولات با مشکلاتی مواجه است. این بانک همچنین تأکید کرد مسکو با رقابت بیشتر پالایشگاه‌های جدید خاورمیانه در نیمه دوم سال جاری میلادی روبه‌روست.

    روسیه قصد دارد صادرات نفت خود را از بنادر غربی 25 درصد در ماه مارس نسبت‌به فوریه کاهش دهد تا قیمت نفت خود را بالاتر ببرد.

    برچسب ها