عصر خودرو

روسیه و عربستان ۲ میلیارددلار درعلوم و فن‌آوری سرمایه‌گذاری می‌کنند

عصر بازار- تاس اعلام کرد روسیه و عربستان برای سرمایه‌گذاری در حوزه علوم و فن‌آوری ۱۰ میلیارد دلار اختصاص داده‌ند که قرار است ۲ میلیارد دلار آن سال آینده توسط دو کشور سرمایه‌گذاری شود.

روسیه و عربستان ۲ میلیارددلار درعلوم و فن‌آوری سرمایه‌گذاری می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، کریل دیمیتروف رئیس RDAS  در جلسه‌ای با پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه با همکاری عربستان سعودی قصد دارند سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری در پروژه‌های تکنولوژی و فناوری در سال 2019 داشته باشند.

    دیمیتروف با بیان اینکه نوع همکاری‌ها اخیرا در جلسه‌ای با بن سلمان ولیعهد عربستان بحث و بررسی شده است، گفت آنها 10 میلیارد دلار  برای این سرمایه‌گذاری اختصاص داده‌اند که قرار است در گام نخست 2 میلیارد دلار آن طی سال آینده در حوزه تکنولوژی فناوری سرمایه‌گذاری شود.

    وی اعلام کرد که قرار است طرفین این سرمایه‌گذاری را در حوزه تکنولوژی‌های مدرن افزایش دهند.

    وی گفت:‌در این پروژه قرار است شرکت‌های روسی در بازارهای عربستان حضور فعال داشته باشند که در حوزه خدمات انرژی و دیگر بخش‌های اقتصادی برای روسیه پولساز خواهد بود.

    وی بیان کرد که در حالت کلی سهم صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه در سرمایه‌گذاری حوزه تکنولوژی58 درصد خواهد بود.

    پیش از این نمایندگان RDAF اعلام کرده بودند که این صندوق 300 طرح حوزه تکنولوژی را بررسی می‌کند و 100 طرح جذاب و مناسب را انتخاب کرده است و انتظار دارند 25 پروژه برتر سهم سرمایه‌گذاری را از RDAF وشرکایش دریافت کند.

    برچسب ها