عصر خودرو

تجارت ایران و روسیه ۳.۵ برابر و تراز تجاری یک میلیارد دلار مثبت شد

عصر بازار- معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در سال ۱۴۰۲ ارزش تجارت ایران و روسیه به ۵.۳ میلیارد دلار افزایش یافت و تراز تجاری کشور یک میلیارد دلار مثبت شد.

تجارت ایران و روسیه ۳.۵ برابر و تراز تجاری یک میلیارد دلار مثبت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به تقویت همکاری اقتصادی بین ایران و روسیه عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم میزان تجارت دو کشور 1.2 میلیارد دلار در سال بوده ولی در سال جاری به حدود 5.3 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    وی افزود: در سال 1402 تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه در وضعیت خوبی قرار داشته و 3.2 میلیارد دلار به روسیه صادرات محصول داشتیم و 2.1 میلیارد دلار نیز کالا از این کشور وارد کردیم.

    صفری گفت: قراردادهایی برای صادرات خودرو به روسیه امضا کرده‌ایم و در صادرات محصولات دانش‌بنیان و محصولات پتروشیمی شامل کاتالیست‌ها اتفاقات خوبی افتاده است.

    معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: در سال جاری میلادی برنامه داریم 15 هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر کنیم. در حوزه کشتیرانی و همکاری در بریکس نیز پروژه‌های مشترکی تعریف شده است. در حوزه گمرکی نیز پنجره واحد و فرواردِرهای خاص ایجاد شده است.

    برچسب ها