عصر خودرو

رکورد ۶۰ ماهه تولید «روی» شکست

عصر بازار- مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن "روی" ایران از شکسته شدن رکورد تولید "روی" در شهریورماه خبرداد که در ۶۰ ماه اخیر بی سابقه است.

رکورد ۶۰ ماهه تولید «روی» شکست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، با توجه به شرایط موجود که عیار خاک با کاهش قابل توجه روبرو بوده است و خاک مرد نیاز از منابع خارجی تامین می‌شود، این رکورد از اهمیت بر خوردار است که در این باره اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران با اشاره به تولید 8198 تن روی در شهریور 1396 بیان کرد: مقایسه با آمار تولید ماهانه تجمیعی هلدینگ، دستیابی به این حجم از تولید، طی 60 ماه گذشته سابقه نداشته است و در حالی که مواد معدنی داخلی کاهش بی سابقه عیار را داشته استحصال بیش از 8000 تن شمش روی قابل توجه است.

    وی در ادامه با بیان جزئیات این تولید روی گفت: برای رسیدن به این موفقیت شرکت های تولید روی بندرعباس با تولید 1250 تن، کالسیمین با تولید 3591 تن و ذوب روی بافق با تولید 1374 تن شمش روی که به ترتیب در 60 ماه، 28 ماه و 11 ماه گذشته بی سابقه بوده، بیشترین نقش را ایفا کرده اند.

    سعد محمدی افزود: دو شرکت فرآوری مواد معدنی ایران نیز با 573 تن تولید، ذوب و روی قشم با 922 تن تولید، شرکت ملی سرب و روی ایران با 489 تن تولید در شهریور ماه سال جاری با ثبت رکورد تولید پنج ساله همراه شدند. شرکت اسید سازان نیز با ثبت رکورد 11 هزار و 895 تنی در شهریور1396 بیشترین تولید ماهانه را به ثبت رساند و میزان تولید ماهانه این شرکت با ثبت عدد 62 هزار و 979 تن تولید نسبت به رکورد قبلی در شش ماهه اول سال 1393 بیش از 14.3 درصد رشد را تجربه کرد.

    این ارقام در حوزه روی در حالی است که بزرگ ترین معدن سرب و روی ایران یعنی مهدی آباد همچنان در حال آماده سازی برای بهره برداری است که در ادامه به چرخه تولید سرب و روی کشور اضافه خواهد شد.

    برچسب ها