عصر خودرو

افزایش دستمزد موجب جذب نیرو در کارخانه‌ها می‌شود

عصر بازار- یک فعال حوزه کار با بیان اینکه باید به سرمایه‌های انسانی در کشور بها بدهیم، گفت: افزایش دستمزد باعث می‌شود تا کارخانه‌ها جذب نیرو داشته باشند و کارگران با انگیزه بیشتر به کار و تولید بپردازند.

افزایش دستمزد موجب جذب نیرو در کارخانه‌ها می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا فرزعلیان، با اشاره به تاثیر دستمزد در افزایش بهره‌وری بنگاه و بالارفتن انگیزه نیروی کار گفت: زمانی که دستمزد پایین باشد و کارفرما نیروی انسانی را نگه ندارد، تولید دچار زیان و لطمه می‌شود، در نتیجه یک عده سودجو به دنبال ثبت واردات می‌روند و می‌خواهند کارخانه‌ها بسته شود لذا می‌بینیم دولت از یکسو درصدد بازگشایی کارخانه‌های راکد و تعطیل شده است ولی سودجویان از بسته ماندن کارخانه‌ها سود می‌برند.

    وی ادامه داد: سال گذشته که افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد کارگران به تصویب رسید، امید در دل کارگران زنده شد و بسیاری از افراد بیکار تمایل خود را به حضور در کارخانه‌ها و کار در خطوط تولید نشان دادند حتی کارخانه‌ها جذب نیرو داشتند ولی امسال برخلاف سال قبل شهرک‌های صنعتی عمدتا دنبال نیروی کار بودند.

    عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران تصریح کرد: امسال کارخانه‌های بزرگ برای آنکه نیروهایشان را حفظ کنند نگاه به مصوبه شورای عالی کار نکردند و فراتر از 27 درصد مصوب، دستمزدها را 15 تا 20 درصد افزایش دادند و به نیروی کار خود حقوق و مزایا دادند زیرا ارزش نیروی کار ماهر و متخصص را به خوبی می‌دانند.

    فرزعلیانبا اشاره حداقل‌های زندگی خانوار کارگری اظهار کرد که بعضا کارگران برای گذران زندگی به شغل دوم و سوم یا کار در تاکسی‌های اینترنتی روی می‌آورند و دلیل اینکه برخی از نیروی کار به شب کاری و ماندن در شیفت‌های طولانی تن می‌دهد، این است که بتوانند از عهده هزینه‌های زندگی و اجاره‌بها برآید.

    برچسب ها