عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد:

افزایش سرمایه ملی مس در راه است

عصر بازار: شرکت ملی مس هم اکنون در بخش تولید از شرایط پایداری برخوردار است و بعد از بازنگری هایی که در عملکرد شرکت انجام شد و برنامه های توسعه ای که در حال انجام است، شرایط کاملاً نرمال است به طوریکه همه سهامداران می توانند به شرایط شرکت اعتماد کنند.

افزایش سرمایه ملی مس در راه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، صنایع فلزی اعم از آهنی و غیر آهنی از بازارهای جهانی تأثیر می پذیرند. شرکت ملی صنایع مس ایران هم به عنوان یک صنعت فلزی از این موضوع مستثنی نیست اما به کمک برنامه های توسعه ای و راهبردی شرایط مطلوبی دارد.

    احمد مرادعلیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با حضور در پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، با بیان مطلب فوق گفت: در شرایط رکود اقتصادی خیلی تفاوت معناداری بین بازار و صنایع نیست، اما شرکت ملی مس هم اکنون در بخش تولید از شرایط پایداری برخوردار است و بعد از بازنگری هایی که در عملکرد شرکت انجام شد و برنامه های توسعه ای که در حال انجام است، شرایط کاملاً نرمال است به طوریکه همه سهامداران می توانند به شرایط شرکت اعتماد کنند.

    وی درباره وضعیت فروش شرکت گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران از سال 83 به عبارتی از زمانی که بورس کالا راه افتاد اولین فلزی بود که در بورس کالا عرضه شد. بنابراین می توان این ادعا را کرد که بازار فلزات و مس به بلوغ لازم رسیده است و در داخل هیچ مشکلی بابت فروش وجود ندارد و همه چیز متعادل است اما در بحث صادرات بعد از آخرین تحریمی که در تیر 92 صورت گرفت و فلز مس تحریم شد بازار مس در بازار صادراتی نوساناتی پیدا کرد.

    مرادعلیزاده درباره برون رفت از این شرایط گفت: در سال 93 با استفاده از سازوکارهای مختلفی که ایجاد شد توسعه  صادرات از سر گرفته شد. به طوریکه سال گذشته 600 میلیون دلار صادارت مس داشتیم این درحالیست که  قیمت جهانی مس از سال 91 تا کنون بیش از 30 درصد افت داشته است.

    وی با اشاره به فروش 4800 میلیارد تومانی شرکت طی سال گذشته درباره برنامه های شرکت گفت: شرکت ملی مس به روزهای خوب برگشته و با وجود نوسان در قیمت های جهانی اما بر اساس برنامه های توسعه ای، افزایش میزان تولید تا سال 97 به 400 هزار تن در دستور کار قرار دارد.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه در سال 94 در بخش صادرات شرایط بهتری فراهم خواهد شد، گفت: اگر توافقات هسته ای صورت بپذیرد و تحریمها برطرف شود شرایط صادرات ما نرمال می شود و پس از آن نیاز نیست از طریق شرکتهای تراستی محصولات فروخته شود بلکه از طریق تریدرهای بین المللی به طور مستقیم کالاها عرضه می شود که هم به درآمد شرکت مس کمک شایانی می شود و هم جریان صادرات آسانتر و تسهیل تر می شود.

    وی در ادامه گفتگو با سنا در خصوص سهام خزانه به عنوان سازو کار جدیدی برای بازارگردانی نمادها گفت: این قانون به تازگی به تصویب رسیده و حتماً از آن استفاده می شود اما قبل از این مصوبه یک شرکتی با توان سهامداران اصلی و حقوقی تأسیس شد که در شرایطی که بازار سرمایه یا شاخص بازار بورس رو به کاهش است از سهم حمایت کند و شاید این نخستین شرکتی باشد که با هدف بازارگردانی و حمایت از یک سهم تأسیس شده باشد ولی قطعاً پس از ابلاغ دستورالعمل سهام خزانه از این امکان جدید نیز برای دفاع از سهم در نوسانات بازار استفاده می شود.

    مرادعلیزاده ادامه داد: در سال 93 کل کاهشی که در قیمت سهم اتفاق افتاد 27 درصد بود که این رقم از شاخص افت فلزات و به نسبت همه فلزات اعم از آهنی و غیرآهنی کمتر بود در نتیجه شرکت ملی مس از همه همگروه های خود وضعیت مناسبتری دارد.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت: این تصور که مس فلز پایداری است و سهمش هم سهم پایداری است صحت دارد بنابراین از سهامداران خواهش می کنیم که از سهمشان حمایت کنند و در زمانی که نوسانات در بازار است برای فروش شتاب نکنند و سهم را نفروشند چون سهم خوبی است.

    وی در ادامه گفتگو با سنا با اعلام اینکه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تا دو هفته آینده برگزار می شود در خصوص DPS شرکت گفت: فردا اطلاعیه شرکت در خصوص سود تقسیمی اعلام می شود، و زمان پرداخت سود هم در بازه قانونی انجام می شود.

    مراد علیزاده با بیان اینکه از افزایش سرمایه و توسعه شرکت، برای پایداری شرکت استفاده می شود، گفت: تیم فنی - مالی هنوز برآوردهای افزایش سرمایه را به پایان نرساندند اما قصد داریم سرمایه شرکت از 4300 میلیارد تومان به حدود 5 هزار میلیارد تومان رسانده شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو