عصر خودرو

قیمت طلای جهانی در اوج

عصر بازار- قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین حد خود رسید زیرا تنش‌های ژئوپلیتیکی به افزایش تقاضا برای این فلز امن ادامه داد، در حالی که داده‌های قوی اقتصادی نتوانست جذابیت شمش را کاهش دهد.

قیمت طلای جهانی در اوج
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با 0.6 درصد افزایش به 2386 دلار و 38 سنت رسید. طلا در اوایل جلسه به رکورد 2389 دلار و 29 سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با 1.3 درصد افزایش به 2403 دلار و 90 سنت رسید.

    مقامات فدرال رزرو اظهار کردند که برای کاهش نرخ بهره عجله‌ای نیست و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، در حالی که تورم ایالات‌متحده هنوز هم بیش از حد داغ است که یک نگرانی رو به افزایش است.

    انتظارات در مورد میزان سیاست تسهیل فدرال رزرو به سرعت در حال کاهش است زیرا گزارش‌های اقتصادی قوی نشان می‌دهد که اگر بانک مرکزی ایالات‌متحده هزینه‌های استقراض را پیش از موعد کاهش دهد، تورم ممکن است دوباره افزایش یابد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

    طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در بالاترین حد خود نگه داشت اما نشان داد که می‌تواند از ژوئن کاهش خود را آغاز کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.7 درصد افزایش به 28.66 دلار رسید، پلاتین با 0.7 درصد افزایش به 986.80 دلار رسید و پالادیوم 0.6 درصد افزایش یافت و به 1052 دلار و 61 سنت رسید.

    برچسب ها