عصر خودرو

وزیر اقتصاد:

عوامل کلیدی تأثیرگذار بر نرخ ارز در وضعیت مطلوبی قرار دارند

عصر بازار- وزیر اقتصاد گفت:سه عامل نرخ رشد نقدینگی، تراز تجاری و نرخ رشد اقتصادی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر نرخ ارز است که امارها حاکی از وضعیت مناسب این عوامل بنیادی طی سال گذشته است.

عوامل کلیدی تأثیرگذار بر نرخ ارز در وضعیت مطلوبی قرار دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: سه عامل اصلی که بر نرخ ارز تأثیر می‌گذارند شامل نرخ رشد نقدینگی، تراز تجاری و نرخ رشد اقتصادی هستند که آمارها نشان می‌دهند که وضعیت این عوامل بنیادی در طول سال گذشته مناسب بوده است.

    وی ادامه داد:علاوه بر کاهش نرخ رشد ‎نقدینگی از کانال 42 در مهرماه 1400 به کانال 24 درصد در پایان اسفند 1402، رشد متغیر مهم ‎پایه پولی نیز از 45 درصد ابتدای سال 1402 با 15.4 درصد کاهش به 29.6 درصد در بهمن ماه این سال رسید.
    وزیر اقتصاد اظهار کرد: بانک مرکزی برای سال جاری نیز نرخ هدف‌گذاری رشد نقدینگی به طور متوسط 23 درصد با امکان تغییر در یک بازه مثبت و منفی 2 درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف کننده در پایان سال نیز در کانال 20 درصد تعیین شده است.

    وی تاکید کرد: موفقیت در مهار و ‎کنترل تورم در سطوح پایین و پایدار از مهترین الزامات موضوع هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی و مولد است.

    برچسب ها