عصر خودرو

پایان اوج‌گیری شاخص قیمت جهانی مواد غذایی

عصر بازار- شاخص قیمت جهانی آژانس مواد غذایی سازمان ملل‌متحد در ماه مارس از پایین‌ترین حد خود در سه سال گذشته بازگشت که با افزایش روغن‌های گیاهی، گوشت و محصولات لبنی تقویت شد.

پایان اوج‌گیری شاخص قیمت جهانی مواد غذایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این آژانس در روز جمعه (5 آوریل) اعلام کرد که شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در ماه مارس به طور متوسط 118.3 واحد بود که نسبت به ماه قبل از 117 واحد بازبینی شده بود. قرائت فوریه پایین‌ترین شاخص از فوریه 2021 بود و هفتمین کاهش ماهانه متوالی را نشان داد.

    قیمت‌های بین‌المللی موادغذایی نسبت به اوج رکوردی مارس 2022 به شدت کاهش یافته است. آخرین آمار ماهانه فائو 7.7 درصد کمتر از سطح سال قبل بود.

    در ماه مارس، شاخص قیمت روغن نباتی آژانس نسبت به ماهانه هشت درصد افزایش یافت، شاخص لبنیات برای ششمین رشد ماهانه متوالی نزدیک به 2.9 درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص گوشت آن 1.7 درصد افزایش یافت. این افزایش‌ها برای غلات که 2.6 درصد نسبت به فوریه کاهش داشت و شکر که 5.4 درصد کاهش داشت، بیشتر بود.

    طبق گزارش رویترز، در برآوردهای جداگانه عرضه و تقاضای غلات، فائو پیش‌بینی خود را برای تولید جهانی غلات در سال 2023 تا 2024 از 2.840 میلیون تن پیش‌بینی شده در ماه گذشته به 2.841 میلیارد تن افزایش داد که 1.1 درصد نسبت به فصل قبل افزایش داشت.

    برچسب ها