عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه امید مطرح کرد:

نقش پر رنگ بازار سرمایه در تامین مالی شرکت‌ها و رشد تولید

افزایش سودآوری صنایع با کاهش دخالت‌های دستوری

عصر بازار- مدیرعامل تامین سرمایه امید گفت: مهمترین کارکرد بازار سرمایه، جلب مشارکت مردمی برای تجهیز منابع مالی پروژه‌ها یا مشارکت در سهامداری شرکت‌ها است.

نقش پر رنگ بازار سرمایه در تامین مالی شرکت‌ها و رشد تولید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمد موسوی در رابطه با نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید همراه با مشارکت مردمی، اظهار کرد: بورس بازاری است که دادوستد اوراق بهادار اعم از سهام، اوراق بدهی و... در آن معامله می‌شود، معامله‌گران بازار سرمایه از طریق تجمیع پول‌های خرد، در پروژه‌های بزرگ و سرمایه با سهامداری خود یا خرید اوراق بدهی سرمایه گذاری می کنند.

    وی افزود: مهمترین کارکرد بازار سرمایه ایجاد مشارکت مردمی برای تسریع تجهیز منابع مالی برای احداث پروژه‌ها یا مشارکت در سهامداری شرکت‌ها است.

    موسوی بیان کرد: در سال‌های اخیر بازار سرمایه نقش بسیار پررنگی در تامین مالی پروژه‌ها داشته، بنابراین نقش اثرگذار بازار سهام در رشد تولید در سال‌های اخیر و آتی کاملا قابل توصیف و مشهود است.

    وی در ادامه گفت: توجه کم مسئولان اقتصادی کشور به بازار سرمایه و گاها اعمال محدودیت‌های مضاعف توسط وزارتخانه‌ها برای سقف سودآوری شرکت‌ها از طریق افزایش نرخ خوراک و گاز، بهره مالکانه و بطور کلی افزایش بهای تمام شده محصولات موجب جاماندن بازار سرمایه در زمینه سودآوری نسبی شده است.

    افزایش سودآوری صنایع با کاهش دخالت‌های دستوری

    موسوی در رابطه با اثر کاهشی تصمیمات خلق‌الساعه بر بازار سرمایه، گفت: ارتباط موثر در قانونگذاری که در سال‌های اخیر بسیار کمرنگ و بی‌اثر بوده، تغییر ارکان بازار سرمایه در جهت افزایش و اثرگذاری در وضع قوانین و جلوگیری از دخالت‌های منفی و قوانین کاهنده سود شرکت‌ها، نقش بازار سرمایه در رشد تولید را بیش از پیش خواهد کرد.

    مدیرعامل تامین سرمایه امید بیان کرد: مسئولان با کمک بازار سرمایه می‌توانند سرمایه‌های خرد مردم را جذب و آن‌ها را به سمت تولید و تجهیز کارخانجات و توسعه فعالیت شرکت‌ها هدایت کنند.

    برچسب ها