عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد؛

تقویت فرهنگ سهامداری با طرح سهامیار

عصر بازار- ابوالفضل شهرآبادی با بیان این که طرح "سهامیار" طی یکسال اخیر اقدام مناسبی برای بازار و سهامداران به حساب آمد، گفت: این طرح فرهنگ سهامداری بلندمدت را در بازار سهام تقویت کرد.

تقویت فرهنگ سهامداری با طرح سهامیار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، ابوالفضل شهرآبادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با مزیت اجرای طرح سهامیار، اظهار کرد: طرح بیمه سهام در برخی کشورهای پیشرفته از مدت‌ها قبل توسط شرکت‌های بیمه صورت می‌گرفت، در ایران نیز این طرح تحت عنوان "سهامیار" برای نخستین بار در آبان سال گذشته توسط سازمان بورس و اوراق بهادار اجرایی شد.

    او با تاکید براینکه طرح "سهامیار" اقدام مناسبی برای بازار و سهامداران است، افزود: این طرح افزون بر مصون‌سازی سهامداران از ریسک‌های بازار، موجب ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری بلندمدت و کاهش خروج نقدینگی از بازار در زمان‌های پرنوسان شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تاکید کرد: پرداخت 64 میلیارد ریالی سازمان بورس به شرکت کنندگان "سهامیار" در آبان ماه امسال موجب ترغیب سایر سهامداران شد.

    شهرآبادی در پایان با بیان اینکه اجرای مجدد طرح سهامیار موجب جذب نقدینگی‌های جدید خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه اجرای این طرح در بلندمدت بدون داشتن برنامه‌های مدون موجب لطمه به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم شود، توضیح داد: سازمان بورس و اوراق بهادار بهتر است این طرح را به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذارای به منظور تضمین اصل سرمایه سوق دهد.

    برچسب ها