عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

حفظ منافع سهامداران با پیاده‌سازی دستورالعمل حاکمیت شرکتی

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در سطح کلان پیاده‌سازی دستورالعمل حاکمیت شرکتی موجب حداکثرسازی سهام سهامداران، حفظ منافع سهامداران و بهبود وضعیت شرکت‌ها می‌شود.

حفظ منافع سهامداران با پیاده‌سازی دستورالعمل حاکمیت شرکتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رضا نازی در رابطه با مزیت اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی، اظهار کرد: دستورالعمل جدید حاکمیت شرکتی به بحث نظارت کمیته‌ها بر عملیات شرکت‌ها و چارچوب حاکمیت شرکتی ورود کرده است.

    وی افزود: کمیته‌ها کمک می‌کنند تا تصمیم‌گیری‌ها به نحوی باشد که منافع سهامداران، سرمایه‌گذاران و ناشران محفوظ بماند و عدالت به درستی برقرار شود.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که در بحث کمیته‌های حسابرسی اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی موجب می‌شود تا رعایت قوانین و دستورالعمل‌های حسابداری و حسابرسی با دقت بیشتری صورت پذیرد، گفت: همچنین در کمیته ریسک نیز موضوع مذکور موجب می‌شود تا ریسک‌هایی که بر سطح درآمد، هزینه‌ای یا عملیات ناشران اختلال ایجاد می‌کنند، کنترل لازم بر آن‌ها صورت گیرد.

    نازی تصریح کرد:در سطح کلان پیاده‌سازی دستورالعمل حاکمیت شرکتی موجب حداکثرسازی سهام سهامداران، حفظ منافع سهامداران و بهبود وضعیت شرکت‌ها می‌شود.

    این کارشناس بازار سرمایه در پایان با بیان این که حاکمیت شرکتی با بررسی اطلاعات کمک می‌کند داده‌ها از منظر زمانی در یک تایم مشخص در اختیار تمامی سهامداران قرار گیرد، گفت: همچنین این امر موجب می‌شود، افزون بر افزایش کارایی اطلاعات و به تبع بازار سهام، عدالت انتشار نیز برقرار شود.

    برچسب ها