عصر خودرو

سقوط رتبه اقتصادی آمریکا به منفی

عصر بازار- مودیز اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصادی ایالات‌متحده را از ثبات به منفی کاهش داده است.

سقوط رتبه اقتصادی آمریکا به منفی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مودیز اظهار کرد که محرک کلیدی تغییر چشم‌انداز به منفی، ارزیابی این آژانس رتبه‌بندی مبنی بر این است که ریسک‌های نزولی برای قدرت مالی ایالات‌متحده افزایش یافته و ممکن است دیگر به‌طور کامل با نقاط قوت اعتباری منحصر به فرد این کشور جبران نشود.

    در ادامه این گزارش آمده است: «مودیز انتظار دارد که در زمینه نرخ‌های بهره بالاتر، بدون اقدامات موثر سیاست مالی برای کاهش هزینه‌های دولت یا افزایش درآمد، کسری مالی ایالات‌متحده بسیار زیاد باقی بماند که به‌طور قابل‌توجهی قابلیت پرداخت بدهی را تضعیف کند».

    آژانس رتبه‌بندی جهانی گفت: انتظار دارد که ایالات‌متحده قدرت اقتصادی «استثنایی» خود را حفظ کند.

    مودیز افزود: «در حالی که تعدیل اقتصاد و بخش مالی ایالات‌متحده با نرخ‌های بهره بالاتر و طولانی‌تر در حال انجام است، سیاست‌گذاران این انتقال را از طریق سیاست‌های شفاف و موثر تسهیل کرده‌اند».

    این آژانس خاطرنشان کرد: «نقش منحصر به فرد و محوری» دلار آمریکا و بازار اوراق قرضه خزانه‌داری در سیستم مالی جهانی، ظرفیت تامین مالی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند و به‌ طور قابل توجهی خطر افزایش ناگهانی هزینه‌های تامین مالی را کاهش می‌دهد که به ویژه در زمینه سطوح بدهی‌های بالا و تضعیف قابلیت پرداخت بدهی است.

    برچسب ها