عصر خودرو

رؤیت رکود در تجارت آمریکا

عصر بازار- فعالیت تجاری ایالات‌ متحده در نوامبر ثابت بود اما اشتغال در بخش خصوصی برای اولین‌ بار در تقریباً سه سال و نیم گذشته کاهش یافت که مطابق انتظارات برای کاهش رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم بود.

رؤیت رکود در تجارت آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اس‌اندپی گلوبال اعلام کرد که شاخص مدیران خرید ترکیبی آمریکا که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، بدون تغییر در 50.7 در این ماه باقی مانده است زیرا افزایش اندک در فعالیت‌های بخش خدمات، انقباض در تولید را جبران کرده است.

    شاخص مدیران خرید تولید از 50 در ماه اکتبر به 49.4 در این ماه کاهش یافت و شاخص مدیران خرید بخش خدمات آن از 50.6 در ماه قبل به 50.8 رسید.

    اقتصاددانان انتظار دارند که فعالیت‌های اقتصادی کلی در این سه ماهه به طور قابل‌توجهی تعدیل شود. بانک مرکزی ایالات‌متحده از مارس 2022، نرخ سیاستی خود را 525 واحد پایه افزایش داده و به محدوده فعلی 5.25 تا 5.5 درصد رسانده است.

    بر اساس گزارش رویترز، اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم سالانه 4.9 درصد رشد کرد. البته تخمین‌های رشد برای سه ماهه اکتبر تا دسامبر کمتر از 2 درصد است. شاخص سفارشات جدید ترکیبی در ماه نوامبر به 50.4 افزایش یافت و به سه افت ماهانه متوالی پایان داد. افزایش اندک از رقم 49 در ماه اکتبر بیشتر ناشی از بخش خدمات بوده و سفارشات کارخانه‌ای راکد مانده است.

    برچسب ها