عصر خودرو

دولت آمریکا چند میلیارد دلار بیت کوین دارد؟

عصر بازار- ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که دولت آمریکا حدود هزار بیت کوین در اختیار دارد و مجموع ارزش آن‌ها بیش از میلیاردها دلار است.

دولت آمریکا چند میلیارد دلار بیت کوین دارد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، نتایج یک تحقیق توسط مؤسسه 21 کو نشان می‌دهد که دولت آمریکا هم اکنون بزرگ‌ترین دارنده بیت کوین در جهان است و حدود 200 هزار بیت کوین به ارزش میلیاردها دلار در اختیار دارد.

    تحقیقات نشان می‌دهد که در کیف پول‌های دیجیتالی تحت اختیار وزارت دادگستری، سازمان مالیات و دیگر نهادهای دولتی آمریکا در مجموع 194 هزار و 188 بیت کوین وجود دارد که ارزش آنها 5.3 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

    گفته می‌شود البته این رقم تخمین دست پایین دارایی‌های دولت آمریکا بر مبنای اطلاعات موجود است.

    این آمارها از طریق رهگیری نقل و انتقال ارزهای مجازی به حساب‌های دولتی آمریکا با در نظر گرفتن بیت کوین‌های ضبط‌شده توسط این کشور از سال 2020 تاکنون انجام شده است.

    گفته می‌شود بیت‌کوین‌های مذکور در شرایط آفلاین و در تجهیزات رمزگذاری‌شده در اداره مالیات و وزارت دادگستری آمریکا نگهداری می‌شود.

    هر از چند گاهی دولت واشنگتن، بیت کوین‌های ضبط شده را با انجام مناقصه می‌فروشد. به عنوان مثال در سال 2014 تیم دراپِر، میلیاردر آمریکایی، در یک مناقصه 30 هزار بیت کوین از دولت آمریکا خرید.

    برچسب ها