عصر خودرو

رشد ۲۰ درصدی صادرات آمریکا به ایران از ابتدای ۲۰۲۳

عصر بازار- اداره آمار آمریکا از رشد ۲۰ درصدی صادرات این کشور به ایران در ۱۰ ماهه ۲۰۲۳ خبر داد و کل مبادلات دو کشور در این دوره را بیش از ۴۴ میلیون دلار اعلام کرد.

رشد ۲۰ درصدی صادرات آمریکا به ایران از ابتدای ۲۰۲۳
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل ازتسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در 10 ماهه سال جاری میلادی به 44.4 میلیون دلار رسیده است.

    مبادلات تجاری دو کشور در این دوره با کاهش 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در 10 ماهه سال میلادی گذشته بالغ بر 46.5 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

    بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه های ژانویه تا اکتبر امسال افزایش اما واردات این کشور از ایران کاهش داشته است. آمریکا در این دوره 42.8 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 20 درصدی داشته است. آمریکا در ماه های ژانویه تا اکتبر 2022 بالغ بر 35.6 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    اما واردات آمریکا از ایران در 10 ماههسال جاری میلادی کاهش 85 درصدی داشته و به 1.6میلیون دلار بالغ شده است. در مدت مشابه سال قبل واردات آمریکا از ایران 10.9میلیون دلار گزارش شده بود.

    در دهمین ماه 2023 ارزش صادرات آمریکا به ایران 3.9 میلیون دلار و واردات این کشور از ایران تنها 0.1 میلیون دلار بوده است. آمریکا در اکتبر سال قبل 4.3 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده و هیچ کالایی از ایران وارد نکرده بود.

    ایران در میان مقاصد صادراتی آمریکا رتبه 177 را داشته و از نظر تامین کالاهای مورد نیاز آمریکا رتبه 206 را داشته است.

    برچسب ها