عصر خودرو

افت ۸ درصدی تامین ارزی نساجی

عصر بازار- مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صمت از افزایش ۶ درصدی صادرات پوشاک و نساجی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در بخش تامین ارزی افت ۸ درصدی داشتیم.

افت ۸ درصدی تامین ارزی نساجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محسن گرجی مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صمت امروز در نشست خبری اظهار کرد: مجموع صادرات پوشاک و نساجی در نیمه نخست امسال 368 میلیون دلار که این عدد در مدت مشابه پارسال 345 میلیون دلار بود که بیانگر رشد 6 درصدی دارد.

    وی افزود: همچنین در بخش واردات نیز از نظر ارزشی 5 درصد و از نظر وزنی 15 درصد افزایش داشتیم که البته واردات محصول نهایی ممنوع است.

    گرجی ادامه داد: واردات الیاف پنبه در نیمه نخست امسال 40 هزار تن بود که نسبت به 30 هزار تنِ پارسال رشد 25 درصدی را نشان می‌دهد.

    وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که متوسط رشد رشته‌های مختلف صنعتی در نیمه نخست امسال به 8 درصد برسد.

    مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صمت در مورد تأمین ارزی این صنعت هم گفت: تأمین ارزی 6 ماهه امسال 862 میلیون دلار بود؛ در حالی که این عدد در مدت مشابه پارسال 938 میلیون دلار بود که بیانگر افت 8 درصدی تأمین ارزی در این بخش است.

    وی به واحدهای فعال در صنعت نساجی و پوشاک اشاره کرد و گفت: حداقل 120 هزار واحد صنفی_تولیدی ثبت شده در این صنعت داریم. همچنین 6500 تا 7 هزار واحد صنفی در کل این زنجیره فعال هستند. بنابراین تقریباً یک میلیون و 200 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

    گرجی اضافه کرد: 275 هزار واحد صنفی_توزیعی فقط در بخش پوشاک فعال هستند.

    برچسب ها