عصر خودرو

امضای تفاهم نامه همکاری میان وزرای کار ایران و لبنان

عصر بازار- تفاهم نامه مشترک در حوزه های اشتغال و کارآفرینی و همکاری های اجتماعی و فرهنگی میان وزیران کار ایران و لبنان به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری میان وزرای کار ایران و لبنان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سید صولت مرتضوی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری با وزیر کار لبنان، گفت: لبنان پاره تن جهان اسلام است. این کشور سنگ تمام گذاشته است و ایران با کشورهای اسلامی به ویژه لبنان رابطه گسترده ای دارد. لبنان ابعاد مختلفی برای جهان اسلام دارد وطبیعی است که توطئه‌ها علیه این کشور شکل می‌گیرد. لبنان عزیز و پاره تن ماست و دفاع از لبنان را دفاع از امت اسلامی می دانیم.

    وی در ادامه با بیان اینکه وزارت کار در حوزه های اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارد، گفت: مجموعه صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کند، آمادگی وزارتخانه متبوع خود را برای توسعه همکاری‌ها اعلام کرد.

    مرتضوی گفت: بخش اعظم اقتصاد کشور در این وزارتخانه رقم می‌خورد که در بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و بیمه خدمات ارائه می دهد. در حوزه‌های آموزش‌های فنی و حرفه ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همکاران فعالیت دارند.

    وزیر کار افزود: همکاران ما و شما تفاهم‌نامه همکاری تهیه کردند که امضا خواهد شد تا منشأ همکاری‌های گسترده باشد. ما آمادگی داریم تجربیات را برای لبنان ارائه کنیم و در همین راستا اگر فرصت داشته باشیم می‌توانیم از بخش‌های مختلف و صنایع زیر مجموعه این وزارتخانه بازدید داشته باشید.

    مصطفی بیرم - وزیر کار لبنان نیز در این جلسه گفت از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم به دلیل ایستادن در کنار ملت‌ها و هزینه‌هایی که به این خاطر پرداخت می‌کند و مورد تحریم‌ها و محاصره ظالمانه قرار گرفته است ولی با ایستادن توانسته تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند.

    وی با اشاره به تنوع فرهنگی لبنان گفت: ما توانسته‌ایم سرزمین‌های خود را از دست اسرائیل آزاد کنیم و این ادعای شکست ناپذیری آنان را از بین ببریم. درصدد هستیم دولت مقتدر در لبنان تشکیل دهیم و معتقدیم هیچ گزینه‌ای نمی‌تواند جایگزین این دولت باشد.

    وزیر کار لبنان ادامه داد: به خاطر مشکلات داخلی لبنان در محاصره ظالمانه هستیم که در جنبه اقتصادی و اجتماعی تاثیر گذاشته است. با وجود مشکلات متعدد درصدد خدمت به مردم هستیم و در این سفر به دنبال همکاری‌ها و استفاده از تجربیات ایران هستیم تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در این دیدارها به نتیجه برسیم.

    برچسب ها