عصر خودرو

آرامش در بازار مواد غذایی

عصر بازار- فعال بنکداران مواد غذایی گفت: با کاهشی شدن نرخ ارز شاهد آرامش در بخش محصولات غذایی هستیم.

آرامش در بازار مواد غذایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «قاسمعلی حسنی»  اظهار داشت: سال گذشته شاهد افزایش قیمت افسارگسیخته غیر منطقی در ارز بودیم که نه به خاطر نیاز جامعه بلکه برای سودجویی در راستای جنگ اکراین و معادلات منطقه‌ای ایجاد شد.

    وی افزود: با نگرش مثبت به تعاملات بین المللی و منطقه‌ای، پذیرفتن خواسته‌های ایران و آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف، انتظار داریم کاهشی بودن نرخ ارز بیش از این باشد.

    این فعال بازار با بیان اینکه در حوزه تولید اکثر افزایش قیمت کالاهای داخلی به دلیل ارز بود، تاکید کرد: در حال حاضر شاهد کاهش هستیم که روند تأمل بر انگیزی است زیرا عطش سیری ناپذیری برخی واردکنندگان، کارخانجات و گران فروشی برخی اصناف، آواری بر سر مصرف کنندگان بود.

    وی با اشاره به افزایش قیمت چندباره کالاهای تولید کنندگان داخلی، تصریح کرد: برخی کسبه با افزایش نرخ‌ها به مصرف کنندگان آسیب زده بودند که انتظار داریم با کاهش نرخ ارز شاهد نزولی بودن نرخ کالاهای اساسی باشیم زیرا واقعیت گرایی ایجاب می‌کند که افزایش قیمت دوباره ای رخ ندهد.

    حسنی تاکید کرد: باید شاهد کاهش قیمت محصولات جدید وارد کنندگان باشیم همانطور که در بازار خودرو و مسکن روند قیمتی نزولی است در کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم نیز این اتفاق باید رخ دهد.

    وی اظهار داشت: اگر روند نزولی بودن نرخ ارز ادامه پیدا کند و به ثبات برسد تا پایان امسال شاهد کاهش نرخ‌ها و بهبود وضعیت خواهیم بود زیرا جو روانی کاذب از بین می‌رود؛؛ همانطور که اکنون نیز شاهد یک آرامش خاص در حوزه مواد غذایی هستیم.

    برچسب ها