عصر خودرو

خاندوزی:

رتبه بندی ۵۰۰ هزار شرکت بر اساس ۵ محور اصلی اقتصادی

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با استفاده از ۵۰ میلیون قلم اطلاعاتی در محاسبه وضعیت ۵۰۰ هزار شرکت به کمک وزارت صمت، توانستیم ۳۰ شاخص و ۵ محور برای سنجش شرکت‌ها در نظر بگیریم.

رتبه بندی ۵۰۰ هزار شرکت بر اساس ۵ محور اصلی اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،‌ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه "تراز" گفت:‌ تا کنون نظام تشویق فعال اقتصادی تراز برای موثران عرصه اقتصادی مطلوب نبوده  بلکه به نفع غیر مولدها بوده است.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید این مسیر نامتوازن نظام پاداش را اصلاح کنید. فعالان اقتصادی از نظام مدیریتی انتظار حمایت از خوش حساب‌ها را دارند. معتقدیم بالاترین مقامات کشور باید وقت خود را برای گره گشایی از کار این فعالان اقتصادی گذاشته و به دغدغه آن‌ها گوش کنند.

    به گفته آقای خاندوزی،‌ آماری را عرض کنیم که در سال آینده علاوه بر کاهش 7 درصدی نرخ مالیات تولیدکنندگان، 77 درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی اصل بر خوداظهاری و بدون ورود به فرآیند رسیدگی قبول خواهیم کرد. از آن طرف سراغ افراد پرخطر در عرصه مالیات‌ها می‌رویم.

    سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: 50 میلیون قلم اطلاعاتی در محاسبه وضعیت 500 هزار شرکت به کمک وزارت صمت، برای این که بتوانیم 30 شاخص را بررسی کنیم مورد استفاده قرار گرفت. 5 مولفه مهم داشت که شامل مسئولیت پذیری شرکت ها، وضعیت کسب و کار و شفافیت‌های صورت‌های مالی آن ها، عدم وجود معوقه مالیاتی، پرداخت به موقع حقوق گمرکی و نداشتن تعهدات ارزی گمرکی است.

    او در پایان گفت:‌ از امروز دفتر پیگیری ویژه‌ای درباره این موضوع راه اندازی خواهد شد که تمام فهرست فعالان اقتصادی مورد بررسی قرار بگیرد.

    برچسب ها