عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

رشد مثبت معدن و منفی صنعت در سال گذشته

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف نشدن توافقنامه تعرفه ترجیحی تجارت کالاها بین ترکیه و ایران خبر داد و بیان کرد:در سال ۹۴ معدن رشد مثبت اما بخش صنعت یک درصد رشد منفی داشت و علت آن هم شرایط جهانی، افت قیمت‌ها، رکود ساختمان و بازار منطقه بود.

رشد مثبت معدن و منفی صنعت در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از اینکه رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خبر حذف تعرفه ترجیحی واردات پوشاک از ترکیه را تکذیب کرد، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از حذف نشدن توافقنامه تعرفه ترجیحی تجارت کالاها بین ترکیه و ایران خبر داد.

    طی روزهای گذشته، خبرگزاری‌های کشور اعلام کردند که پس از گذشت حدود یک سال از برقراری تجارت ترجیحی بین ایران و ترکیه و کاهش تعرفه‌ها از جمله در زمینه پوشاک، در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 95 تعرفه ترجیحی بخش پوشاک حذف شده است. اما در روزهای آغاز هفته جاری، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خبر حذف تعرفه ترجیحی واردات پوشاک از ترکیه را تکذیب کرد.

      به‌تازگی نیز محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سؤال که آیا تعرفه ترجیحی تجارت میان ایران و ترکیه حذف شده است، پاسخ منفی داده و گفته است: این توافقنامه در 2 بند اصلاحاتی داشت که در حال انجام است.

    در همین حال نعمت‌زاده صبح امروز در در همایش روز کارگر  در مورد وضعیت نرخ رشد معدن در سال 94 بیان کرد: سال گذشته سال سختی بود و بانک‌های کشور پولی نداشتند بدهند و بر خلاف سال ماقبل آن که رشد شش درصدی در صنعت و 9 درصدی در معدن داشتیم ،‌ در سال 94 معدن رشد مثبت اما بخش صنعت یک درصد رشد منفی داشت و علت آن هم شرایط جهانی، افت قیمت‌ها، رکود ساختمان و بازار منطقه بود.

    وی تصریح کرد:‌امسال سال اقدام و عمل است و باید با نظام بانکی برای رونق واحدهای تولیدی و فعال کردن تولید قدم برداریم و از این رو برای واحدهای کوچک و متوسط نیز فکر کرده‌ایم. با فعال کردن این واحدها 200 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

    نعمت‌زاده یادآور شد:شورای عالی اشتغال آمار امیدوار کننده ای ارائه داده است که برای سال جاری اگر به آن ارقام برسیم بیکاری یک رقمی می شود و دولت همانطور که متعهد به یک رقمی کردن تورم شد در مورد بحث اشتغال هم متعهد است تا خانواده ای نداشته باشیم که دغدغه کار داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها