عصر خودرو

پرتفوی بورسی "تاپیکو" ۲۰۸هزار میلیارد ریال بزرگتر شد

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه توانست پرتفوی بورسی خود را ۲۰۸هزار و ۱۰۹میلیارد ریال بزرگتر کند.

پرتفوی بورسی "تاپیکو" ۲۰۸هزار میلیارد ریال بزرگتر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای 6ماهه اعلام کرد سود هرسهم 46ریال محقق شده است.

    این شرکت در گزارش 6ماهه خود به سود عملیاتی 4هزار و 186میلیارد ریالی اشاره دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته69درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر سود خالص "تاپیکو" با افزایش 119درصدی به مبلغ 3هزار و 727میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با افزایش 27درصدی به مبلغ 7هزار و 984میلیارد ریال رسید.

    شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، براساس آخرین گزارش منتشر شده خود اعلام کرد که با توجه به پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس، این پرتفوی 208هزار و 109میلیارد و 704میلیون ریال بزرگتر شده است. در این پرتفوی بهای تمام شده با افزایش 4هزار و 583میلیارد ریالی به مبلغ 75هزار و 339میلیارد ریال رسید و همچنین ارزش بازار آن با افزایش 68هزار و 711میلیارد ریالی به 283هزار و 449میلیارد ریال بالغ شده است.

    "تاپیکو" در این گزارش کل مبلغ واگذاری ها را یک هزار و 578میلیارد ریال اعلام کرد که در این دوره به سود یک هزار و 471میلیارد ریالی دست یافته است. این شرکت همچنین در این دوره به مبلغ 4هزار و 690میلیارد ریال سهام بورسی خریداری کرده و به پرتفوی خود افزوده است.

    این شرکت درباره برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی خود اعلام کرد که تسویه و کاهش تسهیلات بانکی از برنامه های هلدینگ در چند سال اخیر بوده و در سال مالی آتی نیز کاهش تسهیلات دریافتی در برنامه های هلدینگ خواهد بود.

    از سوی دیگر "تاپیکو" در نظر دارد به اصلاح ساختار مالی پرداخته و در برخی از شرکت های زیرمجموعه با انجام افزایش سرمایه مطالعه و بررسی ظرفیت های موجود آنها به استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در بازار سرمایه و سرمایه گذاری از محل منابع حاصله با هدف خلق ارزش افزوده بپردازد. علاوه بر این با خروج از شرکت های کم بازده و خارج از استراتژی و اصلاح پرتفوی واگذاری املاک و دارایی های غیر مولد شرکت های گروه به ادغام برخی شرکت های گروه اقدام کند که این اقدام ها در راستای اصلاح پرتفوی و چابک سازی تهیه صورت های مالی برخی از شرکت های گروه براساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) عملیاتی می شود.

    برچسب ها