عصر خودرو

بیش از ۲۲۰۰ میلیارد سود توسط ۹ ناشر پرداخت شد

عصر بازار- شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری، ۹ ناشر بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان سود جاری، سنواتی و حق تقدم را از طریق اطلاعات سامانه سجام واریز کردند.

بیش از ۲۲۰۰ میلیارد سود توسط ۹ ناشر پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی سپرده گذاری مرکزی، اطلاعات منتشر شده در خصوص جزییات واریز مطالبات جاری، سنواتی و حق تقدم سهامداران در هفته اول اردیبهشت ماه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، 9 ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم 756 هزار و 810 سهامدار را که شامل  2 هزار و 274 میلیارد تومان می شود را به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده‌اند.

    واریز سود جاری  6 شرکت

    بر اساس این گزارش، تا پایان هفته اول اردیبهشت ماه امسال، 6 ناشر « آلومتک‌، پلیمرآریاساسول، آ.س‌.پ،، سرمایه‌گذاری‌ مسکن ‌جنوب، سرمایه‌گذاری ‌صنایع‌ شیمیایی ‌ایران، سرمایه‌ گذاری‌ غدیر»، سود جاری 741 هزار و 279 سهامدار که شامل 2 هزار و 235 میلیارد و 804 میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

    واریز سود سنواتی و حق تقدم 3 شرکت

    همچنین در این دوره زمانی، 3 شرکت‌ « گروه‌ توسعه‌ هنرایران، سایپا شیشه، مهندسی‌ وساختمان ‌صنایع ‌نفت‌ (سهامی‌عام‌)»، سود سنواتی 15هزار و 531 سهامدار را که شامل 38 میلیارد و 736 میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده اند.

    سامانه سجام چیست ؟

    لازم  به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

    بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

    سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

    مزایای سجامی شدن

    گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می رود.

    برچسب ها