عصر خودرو

افغانستان ترانزیت کالا از طریق چابهار را بیشتر می‌کند

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: افغانستان ترانزیت کالا از طریق بندر چابهار را بیشتر می‌کند چون این منطقه هم با کشورهای مختلف فاصله نزدیکی داشته و هم صرفه اقتصادی برای تجار این کشور دارد.

افغانستان ترانزیت کالا از طریق چابهار را بیشتر می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، عبدالغفور لیوال چهارشنبه شب در دیدار با مدیرعامل منطقه آزادچابهار اظهار داشت: توسعه روابط با افزایش سرمایه گذاری‌ها امکانپذیر است و ما مصمم به حضور بیشتر فعالان اقتصادی در این منطقه هستیم.

    وی افزود: تجار افغانستان مشکلات زیادی در منطقه آزادچابهار دارند که امیدواریم با همت مسئولان و به ویژه مدیرعامل منطقه آزادچابهار  یکی پس از دیگری مرتفع شود.

    وی بیان کرد: در این سفر از مهمان نوازی منطقه ازاد چابهار تشکر می کنم و امیدوارم رفت و امد مسئولان مختلف بیشتر شود.

    وی ادامه داد: چابهار یک پل اقتصادی و راه ترانزیتی برای افغانستان است و با افزایش صادرات و واردات از طریق چابهار روابط اقتصادی را توسعه می دهیم.

    سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران افزود: راه اندازی نمایندگی بانک افغانستانی در چابهار از برنامه ها است و حل مشکلات اقامت، خروج و مراجعت و گواهینامه را پیگیری تا به نتیجه مثبت برسد.

    وی گفت: افغانستان محصولات کشاورزی و سنگ های ساختمانی مرغوب دارد که با صادرات و فراوری در چابهار ارزش افزوده زیادی خواهد داشت.

    176 شرکت افغانستانی در متطقه آزادچابهار ثبت شده است

    مدیرعامل منطقه آزادچابهار نیز با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های  این منطقه اظهار داشت: 176 شرکت با همت سرمایه گذاران افغانستان در این منطقه ثبت شده که 32 شرکت بازرگانی وتولیدی از آنها فعال هستند.

    عبدالرحیم کردی افزود: با نگاه توسعه ای به مسایل مختلف منطقه می نگریم  و برای حل مشکلات همه تجار به ویژه کشور افغانستان تلاش می کنیم.

    وی بیان کرد: چابهار جایگاه ویژه ای دارد و نیاز است تجار افغان حضور بیشتری داشته باشد و نسبت به سرمایه گذاری بیشتر اقدام کنند.

    وی با اعلام اینکه هرگونه همکاری را با تجار افغان خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: محدوده منطقه آزاد از 14 هزار هکتار فعلی به 80 هزار هکتار افزایش پیدا می کند و هیچگونه محدودیت سرمایه گذاری وجود ندارد.

    رییس هیات مدیره منطقه آزادچابهار ادامه داد: چابهار آینده ای روشن دارد و تمام مشکلات پیش روی سرمایه گذاران با همت مسئولان کشوری مرتفع می شود و جای هیچ نگرانی نیست‌.

    کردی افزود: با نگاه دولت چابهار در حال توسعه است و راه آهن چابهار به زاهدان و سرخس، راههای ترانزیتی، ساخت فرودگاه و طرح توسعه سواحل مکران به سرعت در حال کار است و زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در حال آماده سازی است.

    وی بر افتتاح نمایشگاه توانمندیهای افغانستان و چابهار در 2 کشور و توسعه روابط بیشتر تاکید کرد.

    برچسب ها