عصر خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

رشد ۲۸.۲ درصدی ترانزیت کشور تا پایان آبان

عصر بازار- معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد هشت ماهه ابتدایی سال‌جاری ترانزیت کشور، از رشد ۲۸.۲ درصدی خبر داد.

رشد ۲۸.۲ درصدی ترانزیت کشور تا پایان آبان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، «شهریار افندی زاده» از دستاورد‌های ترویج گفتمان و مبانی ابتکار «ایران- راه» در رشد ترانزیت کشور در سال جاری خبر داد و گفت: براساس آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی، در هشت ماهه ابتدایی امسال در مجموع 9 میلیون و 458 هزار و 862 تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 28.2 درصد افزایش داشته است.

    وی بیان‌داشت: در آبان امسال و با ثبت عملکرد یک میلیون و 541 هزار و 849 تن، ترانزیت از کشور نسبت به آبان سال 1401 افزایش 6.84 درصدی داشته است.

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: در این مدت، ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی به ترتیب با عملکرد 2 میلیون و 923 هزار و 937 تن و 6 میلیون و 534 هزار و 925 تن، افزایش 48.7 درصدی و 20.8 درصدی را نسبت به هشت ماهه نخست سال 1401 رقم زده است.

    رشد 32.1 درصدی ترانزیت جاده‌ای تا آبان

    دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور افزود: از مجموع عملکرد فوق، سهم حمل‌ونقل جاده‌ای برابر با هشت میلیون و 520 هزار و 862 تن و سهم حمل ونقل ریلی 938 هزار تن بوده است که در بخش جاده‌ای با رشد 32.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌قبل روبه‌رو بوده ایم.

    افندی زاده ادامه‌داد: در آبان امسال، عملکرد ترانزیت با ثبت یک میلیون و 541 هزار و 849 تن، رشد نقطه به نقطه 84.6 درصدی را نسبت به آبان سال قبل داشته است. در این ماه، ترانزیت جاده‌ای کالا‌های نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد 544 هزار و 623 تن در بخش کالای نفتی و 855 هزار و 226 تن در بخش کالای غیر نفتی ثبت شده است و در بخش ترانزیت ریلی مجموع کالا‌های نفتی و غیرنفتی با عملکرد 142 هزار تن، رشد 34.6 درصدی داشته است.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ثبت مستمر رکورد‌های اخیر ترانزیت از کشور و اقبال روزافزون دولت‌ها، تجار، بازرگانان و فعالان حمل ونقلی خارجی اعم از کشور‌های همسایه، منطقه و فرامنطقه‌ای به موقعیت ترانزیتی و لجستیکی جمهوری اسلامی ایران، حاکی از ثمربخش بودن رویکرد تحول آفرین دولت سیزدهم به موضوع راهبردی ترانزیت با تأکید بر توسعه روابط همه جانبه اقتصادی با همسایگان است.

    وی خاطرنشان‌کرد: این رویکرد که در کلان ابتکار ایران- راه متلبور شده و ترویج و پیشبرد آن در رویدادها، مذاکرات و توافقات دو و چندجانبه ترانزیتی و همچنین در سطح ملی و در ارتباط با همه نهادها، بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط، تقویت شراکت‌های ترانزیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نیز افزایش هماهنگی داخلی و حصول رویکرد واحد ملی و فرابخشی را به امر لجستیک و ترانزیت به دنبال خواهد داشت.

    برچسب ها